- tis 08 dec 2020, 10:33
#1417063
Hej (och första undskyld med svaga svenske)
Fick precis min nya-till-mig MY2018 V90 CC Pro w.polestar.
Dag ett märker jag ett väsande från det främre högra hörnet, strax efter att ha stoppat motorn, och var säker på att jag hade en spik i mitt däck...
Jag minns att Power Pulse ligger i det hörnet, och det blev en uppenbar misstänksamhet.
Idag bekräftade min volvo tech att den behöver en ny slang, även om de normalt misslyckas nära grenröret (synligt) och inte vid tanken. De kommer att byta ut slangen efter nytt år
På resor på 6-10 mil med 90-120 kmh. Jag kan inte få bilen att prestera bättre än 6,6 l / 100 km - med alla knep.
Samma knep och rutt i min MY14 5cyl v60 fick mig 4.9 l/100 km.
Påverkar bristen på power pulse km l, eller är det bara D5 CC verklighet ....?

Fick precis min nya-till-mig MY2018 V90 CC Pro w.polestar.
Dag ett märker jag ett väsande från det främre högra hörnet, strax efter att ha stoppat motorn, och var säker på att jag hade en spik i mitt däck...
Jag minns att Power Pulse ligger i det hörnet, och det blev en uppenbar misstänksamhet.
Idag bekräftade min volvo tech att den behöver en ny slang, även om de normalt misslyckas nära grenröret (synligt) och inte vid tanken. De kommer att byta ut slangen efter nytt år
På resor på 6-10 mil med 90-120 kmh. Jag kan inte få bilen att prestera bättre än 6,6 l / 100 km - med alla knep.
Samma knep och rutt i min MY14 5cyl v60 fick mig 4.9 l/100 km.
Påverkar bristen på power pulse km l, eller är det bara D5 CC verklighet ....?