Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
Hej på er,

Jag har en Samsung s20+ och en v90cc -18. Lyckas inte få igång android auto när jag kopplar mobilen i bilen med usb. Får ni igång det? Och i så fall hur?

/G
av Chroma
Jag har en Samsung S10e oChjag har behövt ladda ner en app, typ automate för att kunna koppla upp med. AA.
Läste en lista någonstans med kompatibla telefoner. Min var ej kompatibel så jag behövde denna app men buggar ganska kraftigt då jag byter mellan iPhone o android. .. :-(
av Geoham
Xanthopteryx skrev: lör 07 nov 2020, 20:35 Har du knappen för AA i skärmen på bilen?
Yes knappen finns där. Bör det inte bara funka? Läste att i senaste android så ska android auto fungera.
av Geoham
Chroma skrev: lör 07 nov 2020, 21:41 Jag har en Samsung S10e oChjag har behövt ladda ner en app, typ automate för att kunna koppla upp med. AA.
Läste en lista någonstans med kompatibla telefoner. Min var ej kompatibel så jag behövde denna app men buggar ganska kraftigt då jag byter mellan iPhone o android. .. :-(
S20+ med Android 10 ska fungera såg jag
av Xanthopteryx
Jag har en Note 9 som har fått inbyggt så borde ju fungera.
Kolla så det inte är massa frågor om rättigheter som skall godkännas på telefonen. Och i bilen.
Testa ta bort telefonen från bilen.
Testa starta AA i telefonen (utan anslutning till bil).
Testa annan sladd.
Är du i rätt port i bilen?
av y97olle
Geoham skrev: lör 07 nov 2020, 21:49
Xanthopteryx skrev: lör 07 nov 2020, 20:35 Har du knappen för AA i skärmen på bilen?
Yes knappen finns där. Bör det inte bara funka? Läste att i senaste android så ska android auto fungera.
När jag kopplar in min Oneplus 6 måste jag även trycka på AA-knappen bland apparna i Sensus, hustruns Huawei startar upp AA automatiskt när den kopplas in. Det verkar vara telefonberoende.
av Geoham
y97olle skrev: mån 09 nov 2020, 08:46
Geoham skrev: lör 07 nov 2020, 21:49
När jag kopplar in min Oneplus 6 måste jag även trycka på AA-knappen bland apparna i Sensus, hustruns Huawei startar upp AA automatiskt när den kopplas in. Det verkar vara telefonberoende.
AA-knappen bland apparna? Menar du att AA finns som app i Sensus?
Användarvisningsbild
av Tombee
Notera att det inte (bara) har med vilken telefon du har utan mer vilken version av OS du kör i den.
Dessutom så är det olika om du har en icke svensk telefon.

Så börja med att se till att du har senaste versionen av OS:et för då ingår AA i den.
Koppla in telefonen med sladd till det USB-uttag som har en vit sarg kring sig.
Klicka på AA i Sensus om den inte "poppar upp".
Kvittera meddelandena på telefonen.

Nu borde allt fungera!
av Xanthopteryx
Du måste för det första ha AA i bilens skärm. När du drar dig till högra skärmen (där du hittar radio, väder, spotify och vad du nu har installerat). Har du inte AA där så finns inte mjukvaran i bilen, då behöver du installera Smartphone Integration (ett par tusen har jag för mig?). Då ingår AA och Apples motsvarighet.
Avskavda kablar ?

Inget original, kanske rester från extraljus[…]

Svart grill

:-)

Läckage från taklucka

C30 2007 med taklucka. Jag har konstaterat att b&a[…]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardä[…]