Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Under veckans regnoväder gav vindrutetorkaren upp. Service erfordras – stod det på displayen tillsammans med felet. Jag tog mig hem trots allt och nästa gång jag startade bilen fungerade allt som vanligt. Behöver jag kontakta verkstaden eller var det en tillfällig störning?
av LJN
Fick samma felmeddelande vid start en morgon tidigare i höst, stängde av bilen direkt och vid ny start så var problemet borta? Informerade min PST om händelsen, får avvakta om det händer igen? Men visst vore det intressant att få veta vad som ligger bakom felmeddelandet.
Var det bara torkarna som gav up? Inte blinkers och andra rattknappar och -spakar?
Det kan vara begynnande fel på spakenheten (se tidigare tråd här på forumet - har själv bytt min).
Det kan börja intermittent med konstiga fel relaterat till just rattknappar och -spakar.
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Råkade ut för samma sak med min XC90 -19, i det fallet var det en styrenhet till bla vindrutetorkare och blinkers som var felaktig.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Spakstället byttes inte vad jag vet, det var en annan hårdvara som byttes.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Har det inte varit klabb med Volvos torkare bak? Har för mig att det var någon dålig skruv/mutter..

Kanske därför det inte dyker upp varje gång. Testa tarta torkaren bak.. Den startar ju även automatiskt när man lägger i backen och man har torkarna fram igång..
av stegev
Hej, detta hände även min V90 CC i helgen. Fel på vindrutetorkare sa den samt boka service.
Det försvann dagen efter.

Exakt samma hände en väns XC40 som rullat mindre än 100 mil. Verkstaden gjorde inget åt det utan menade att det är buggigt precis som alla avancerade mjukvaror. Läskigt då detta hände när det regna kraftigt.
Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]

V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]