Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Om man har ett sim-kort i bilen, hur mycket data förbrukar bilen? Jag vet att det kan skilja enormt beroende på användning men är ändå nyfiken. Tänker på vilket abonnemang jag ska skaffa.

Om man har ett sim-kort i bilen, kör den alla appar den vägen om man inte använder typ Apple CarPlay? Om man kör Apple CarPlay, används då mobilen eller bilens sim-kort?
av mortimer
Finns en meny i centrumdisplayen där du kan se hur mycket data du förbrukat, om du redan har ett och ska byta/fylla på
av Primus
Jag har beställt en Volvo så jag äger ingen nu. Var nyfiken på era erfarenheter. Vill beställa rätt abonnemang.
av AndS
Är bara att ändra abonnemang när du vet din förbrukning, det är ju helt individuellt.
Ex. kör du 20, 40 eller 60 tim/månad lyssnar du på vanlig radio eller Tunein, kanske Spotify?
Vilken kvalité väljer du för sändning/ljud?
Delar du ut wifi i bilen?
Sedan april har jag förbrukat ca 32gb.
Spotify är alltid på och inställt på högsta kvalitet. Viss wifi delning ifrån bilen har med förekommit, men inte alls mycket. Sedan alla uppdateringar med.
Har du barn som du dela ut wifi till i bilen så kan det rusa iväg
Grabben gjorde av med 70 GB på 250 mil under två veckor.
av AndS
Som du ser skiljer det enormt, 32 GB/5 månader, 10GB/månad, etc.
Men börja med ca 5-10 GB/månad och testa dig fram. Du kan ju också skaffa abonnemang till mobilen där du kan skaffa extra abonnemang och sedan dela på surf. Jag är lat och tar hellre lite extra kostnad för enkelhet och jag letar inte det billigaste.
Jag flyttade över alla våra mobilabonnemang + bredbandet till Tele2 och Comhem. Har man tjänster båda får man 1 förmån per abonnemang (kostnadsfritt). Så jag dubblade upp all surf samt beställde ett data sim som sitter i bilen. Så i bilen sitter ett data sim kopplat till ett abonnemang om 20GB.
av AndS
Samma här hos en annan operatör där vi har fiber+tjänster, 2 mobilabonnemang och ett mobilt bredband, kunde då välja ett extra mobilt bredband.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]