Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Som tråden säger... går det att eftermontera, ungefärlig kostnad, några föutsättningar som krävs?
Gissar grovt på att det som behövs monteras är nya dämpare, knapp, och ev. någon databox. Förmodar kablage finns framdraget redan.

V90 Momentum SE MY 2019

/M
av KnotVillage
LazerHawke skrev: sön 02 aug 2020, 15:44
mortimer skrev:Ingen som gjort detta o har koll ?
Inte lättare fixa en bil som har det istället?
Missat hela idén med ett forum? Hur många trådar finns det inte likande denna?

Förmodligen behövs mjukvara. Kolla med Volvo om det går att eftermontera. Jag kollade upp vad det skulle kosta att montera fotsensor. Det gick inte att eftermontera. Kablaget gick på runt 3000kr.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Vad gäller mjukvara för tillägg av komponenter så verkar det vara ett stort frågetecken - stelt som för 30 år sedan som med PC datorer, inget Plug&Play. Om inte det finns en utannonserad uppdatering för ämnet som verkstad kan hitta blir det inget.

Det borde ju vara att bara hänga på prylar o Sensus känna igen o uppdatera sig med Next next osv - ni förstår vad jag menar.

Konstigt att det ska vara så hård kodad :-(
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Zanders
HitTheRoadJack skrev: sön 02 aug 2020, 21:01 Vad gäller mjukvara för tillägg av komponenter så verkar det vara ett stort frågetecken - stelt som för 30 år sedan som med PC datorer, inget Plug&Play. Om inte det finns utannonserad uppdatering som verkstad kan hitta blir det inget.

Det borde ju vara att bara hänga på prylar o Sensus känna igen o uppdatera sig med Next next osv - ni förstår vad jag menar.

Konstigt att det ska vara så hård kodad :-(
Det är så man tjänar pengar och undviker att folk eftermonterar utrustning billigt själva. :-)
Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och[…]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]