Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matnil78
Kom nyss till bilen och ser en plastslang som hänger ner vid höger bakhjul.... En tunn genomskinlig plastslang, ser ut som den sitter i clips vid hjulhus/bakspoiler och har lossnat ser inte direkt var den kommer ifrån eller ska börja och sluta.... Slangen verkar torr invändigt och det ser inte ut som det läckt något....
Nån som har nån ide om vad det kan vara?
Bilagor
20200722_165004.jpg
20200722_165004.jpg (811.77 KiB) Visad 2500 gånger
AndS skrev: ons 22 jul 2020, 17:21 Är det inte dränering vid tankluckan som lossnat?
Jo det kan det nog vara! Var och tankade nyss på väg hem och fick samma tanke när jag såg det lilla hålet!
Då är bara frågan om man behöver armar smala som tändstickor som dessutom är böjbara på sju ställe för att få den på plats igen.....
Användarvisningsbild
av GLIZ
Använd ståltråd och fiska upp slangen. Brukar fulka med vanlig "najtråd". Antilngen göra en liten klump längst ned på ståltråden och sticka in i slangen eller vira den kring slangen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

GLIZ skrev: ons 22 jul 2020, 18:27 Använd ståltråd och fiska upp slangen. Brukar fulka med vanlig "najtråd". Antilngen göra en liten klump längst ned på ståltråden och sticka in i slangen eller vira den kring slangen.

Kan kanske funka men känns som det blir svårt att få slangen på anslutningen och sen kunna få bort tråden?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Matnil78 skrev:
GLIZ skrev: ons 22 jul 2020, 18:27 Använd ståltråd och fiska upp slangen. Brukar fulka med vanlig "najtråd". Antilngen göra en liten klump längst ned på ståltråden och sticka in i slangen eller vira den kring slangen.

Kan kanske funka men känns som det blir svårt att få slangen på anslutningen och sen kunna få bort tråden?
Ahaaa ja. Man kommer inte åt att trycka på den där uppe. Lång arm och sju leder...

GLIZ skrev: tor 23 jul 2020, 17:46
Matnil78 skrev:

Ahaaa ja. Man kommer inte åt att trycka på den där uppe. Lång arm och sju leder...

Jag trodde det skulle var en nippel under själv hålet men slangen gick att trycka ner uppifrån och har en liten krage som blir stopp.... Sen finns där säkert nått clips den ska gå i men jag hittade inte riktigt liggande under bilen på uppfarten så den får löpa genom en ögla där fanns, syns inte och lär inte gå nånstans iallafall. Lär väl inte heller rinna några mängder i slangen
Slangen är fixerad med en ”tejpbit” en liten bit upp på insidan av skärmen , inget clips. Fick detta fixat idag då det inte dränerade ut något från tankluckan, stopp i slangen längst ner. Försökte få bort proppen med tryckluft men då flög slang/krage genom hålet. Fick ta bort innerskärmen för att få tillbaka slangen.

Idag fick det bli tvätt, och byta ut det urus[…]

Nej. Det suger med litet batteri. Man vill ha lit[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Ett tips är att kolla på integritetsins[…]

Balans ljudsystem

Det är ju en mjukvarugrej, inte kopplat till […]