Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BiTu
#1388281
Hej!

Ska byta bil i september är det tänkt. Har en V90 T5 2017, haft den då i nästan 4 år. Kunde inte varit nöjdare. Utrymme, komfort, motor m.m., allt har varit grymt.
Kollar på T6 Recharge nu, bara 40hk mindre än T8, men betydligt mindre pengar? Är det allt som är skiljer mellan T6 och T8?
Någon som har en sådan idag som har input? Tack!
av BiTu
#1388478
Tycker 30 tusen är rätt mycket som man kan lägga på annat när det skiljer c:a 0,5 sekunder till 100?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1389126
SundanceKid skrev: fre 03 jul 2020, 09:34 Pruta ner den 30 så har du en T8:a istället.
Då kan han pruta ner T6:an istället och få B&W I priset.. 😁

Det valet hade jag gjort...
av BiTu
#1389162
Funderar också på Thunder Grey, nån som sett den på V90? Själv har jag bara sett den på XC90 och XC40, tycker den är cool, men vet inte hur den gör sig på V90.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1389236
Jag har inte sett den live, men visst är det en solid grå lack?

Sambons mamma har den solida grå, som liknar Volvos, på en golf. Den är otroligt känslig för repor. Man ser minsta lilla repa på den. Nästan lika känslig som solid svart...

Men, som sagt, jag har inte sett Volvos live..
av BiTu
#1389251
Tack för svar, men nej, den är inte solid. Har lite "guld" nyans i kornen, men kornen är vad jag kan se betydligt mindre än på vanliga metalliclacker, därav det lite speciella utseendet.

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]