Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Sitter gör de sista valen på en v90 r-design och funderar på vilka stolar jag ska välja. R-design med textil eller sportstolar helt i nappaläder. Eller uppgradera till komfortstol nappa med ventilation? Inte så lätt att provsitta sportstolen helt i nappa så om någon har den vore det toppen om ni kan ge en recension. Vad tycker ni och vilka erfarenheter har ni?

Ser också att valet av integrerade bälteskuddar ser ut att skifta material i baksätet. Någon som har det och kan bekräfta det?
Detta är väldigt individuellt...
Jag sitter absolut bäst i den ventilerade stolen.
Tycker den är skönare och mjukare, sportstolarna upplever jag att de "klämmer" vilket inte ger mig en komfortabel färd. Till dessa kan man dessutom välja massage, inte fy skam på det jag har testat den funktionen.
Jag har haft alla de olika valen i mina bilar. Nu i senaste V90 T8 2020 R-designen valde jag sportstolar i nappa. Sitter överlägset bäst i dessa.
Det mockaliknande hade vi med barnstolar i 2000 mil och där blev tyget tunnt och lite slitet trots skydd under.
Massagen är god i stolarna i loungepaketet men har väldigt dåligt sidostöd osv.

Kör på R-designs helläder....

Skickat från min ONEPLUS 6T

Har ventilerat Nappa och rekommenderar det. Sköna stolar över lag, ventilationen en varm sommardag är oslagbart.
Skulle inte få för mig att byta ut mina rdesign-stolar mot något annat. Till skilnad från andra så sitter jag svinbra i mina, gillar att det klämmer åt lite och man halkar ju därför inte runt på sätet om man som jag gillar att köra lite inspirerat mellan varven.
Vilken mjukvara har ni?

Åldrat bränsle är ju helt klart en[…]

Finns det någon beskrivning på hur man[…]

Slog om till 12000 mil idag. I år blir det i[…]

Balans ljudsystem

Varit lite orolig iom denna tråd då […]