Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Hej på er.
Ca tre månader har jag nu haft min V90cc. Vilket härlig bil det är!! Älskar all utrustning och hela bilen i stort! Tyvärr blir allt inte som man tänkt sig och jag måste eventuellt köpa en större bil (XC90) istället för denna.

Hur säljer man en V90cc 2020 med 750 mil på mätaren mycket välutrustad för en så bra peng som möjligt? Prata med min Volvo ÅF? Annan firma som säljer bilar typ försäljningsuppdrag? Känns som att Blocket och sälja den privat borde vara nära omöjligt..?
Senast redigerad av 2 Nikeman, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Kolla med din Volvo ÅF, sen finns ju bl.a. KVD och Fordonsmäklarna.
Här får man dock överväga, hos vissa får man lämna in bilen i väntan på att den säljs, medan hos andra får du pengar i handen när de tar in bilen. Inte alltid man önskar lämna bilen i väntan på att den ska säljas...
Privat är risken stor att skambuden haglar in, för att de sedan ska kunna sälja själva och tjäna en hacka.
Gjorde ett jävla misstag. Fick sjukt bra i inbyte för min v90cc med trevlig utrustning. Bytte mot en 2020 Skoda kodiaq sportline. Större bil med 7 säten. Faktiskt mindre ljud i cupen med små bättre saker. Men nog fan borde man köpt en beggad xc90. Går ju fan inte byta bort nu😂. Tänkte mer ekonomiskt, nåja bara köra och se glad ut. Och frugan blev jävla arg :-/
Nå blir xc90 som nästa bil. Jävla spontanköp. 420lök :bored:
onemangang skrev: fre 19 jun 2020, 01:22 Gjorde ett jävla misstag. Fick sjukt bra i inbyte för min v90cc med trevlig utrustning. Bytte mot en 2020 Skoda kodiaq sportline. Större bil med 7 säten. Faktiskt mindre ljud i cupen med små bättre saker. Men nog fan borde man köpt en beggad xc90. Går ju fan inte byta bort nu😂. Tänkte mer ekonomiskt, nåja bara köra och se glad ut. Och frugan blev jävla arg :-/
Nå blir xc90 som nästa bil. Jävla spontanköp. 420lök :bored:
Ingen vet om det var misstag. Kodiaq är oxå trevligt bil. För samma pengar skulle du få begagnat XC90 kanske med barnsjukdomar. ..den har inte så bra ryckte, ffa första årsmodeller. Istället har du en ny bil med garanti, och du skriver själv att det är tystare i kupen.
av dfa
Kolla bilpriser + se och blocket för att få en uppfattning om vad du kan få för den.
Jag har sålt en del på blocket och det är oftast mindre handlare som köper, men ibland även privatpersoner. Var beredd på skambud dock.
Kan vara lite svårare att sälja under semestern, hade väntat till början av augusti om det går.
Bilia lägger på 15-17% på sina inköp/inbytespriser när dom säljer, så jag tror inte på att sälja till större handlare.
Sist jag kollade med kvd hade som en klausul att om bilen inte säljs kan dom sänka priset, gillade inte det så har inte testat dem heller.
Nå, Kodiaqen är ingen dålig bil. "Bra pris" bra utrymmen ändå. Utrustningsnivån på min är bra. Men, trode att volvos infotainment var kass. Inte fan är dom andra bättre dock. Har iof inte kört t ex audis modeller eller beemer.
Kodiaqen är en bra bil. Vi är bara volvofolk :-)
av stegev
Jag undviker privat och lämnar in hos Kamux. De har köpt bilen av mig och Volvo har de betalat bra för av någon anledning.
Har även kollat med ex BraBil och har båda ggr legat 20.000 kr under deras bud.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Man kan även testa denna sajt: https://www.bily.se/#/
Låter nästan för bra för att vara sant...

Tjänsten är kostnadsfri för dig. Du får ett icke-bindande erbjudande och det är upp till dig om du vill sälja eller inte.

Hur tjänar Bily pengar?

För varje bil tar vi ut en avgift från återförsäljaren. Avgiften varierar mellan 4 000 kr till 11 000 kr. Du betalar ingenting för tjänsten.

Aha, då måste man alltså ta l&ou[…]

Är väl dags att byta oavsett på en[…]

Snyggt! Stilren interiör även om ratten[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ja alltså jag köpte min första Vol[…]