Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrik90
Hej!

Fruns körkort låg ovanpå främre delen av den tvådelade mittkonsolen och lyckades på något vis glida framåt och in bakom luckan som skjuts framåt... Går det att demontera på nåt vis, eller är det isf verkstad som gäller..? Nytt körkort blir nog billigare isf :-o

Lossade de två skruvarna och då blev plastinsatsen lös, men det verkar som att man måste lossa mer runtom.
Något liknande hände mig i min S90. Åkte till verkstaden med oro om att det skulle ta tid och vara dyrt. Det visade sig att sidopanelerna nedanför mittkonsolen är lätta att knäppa loss. Tog killen på verkstaden mindre än 60 sekunder att få ut mitt kort och sätta tillbaka panelen.
av fredrik90
Kan meddela att det löste sig efter en snabb tur in till Bilia :-) Precis som @JonnyRocker nämnde så tog det knappt en minut för servicekillen att knäppa loss sidopanelen (på passagerarsidan nedanför mittkonsollen) och fiska fram kortet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev:Sprängskiss för den intresserade...
Ja hela bilen inredning sitter ju nästan med clips och "fiskben" är ens bästa vän :)

Sen finns även https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 021?query= där man kan välja diverse manualer för att se vilken spm passar, i detta fall kanske "elektrisk motorvärmare och kupékontakt" punkt 8?

Med lite redskap, viljan att lägga ut en del[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Min stol är liknande, ”knirker” n[…]

Men i fallet med pluginhybrider så skulle d[…]

Jag hade kollat gasspjället Sent from my 210[…]