Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TheRealKeffo
Håller på att bygga en v90 t6 laddhybrid modellår 2021. Vet att jag vill ha r-design men vilken färg gör sig bäst? Känns som alla färger är en variant på grå. Vill gärna ha en bil som håller sig ok även dagen efter tvätt. Därför går svart och vit bort. Har en electric silver idag och vill därför inte ha silver igen. Vad tycker ni är bästa färgen på just r-design.
av UnleashFusion
TheRealKeffo skrev: fre 12 jun 2020, 22:34 Håller på att bygga en v90 t6 laddhybrid modellår 2021. Vet att jag vill ha r-design men vilken färg gör sig bäst? Känns som alla färger är en variant på grå. Vill gärna ha en bil som håller sig ok även dagen efter tvätt. Därför går svart och vit bort. Har en electric silver idag och vill därför inte ha silver igen. Vad tycker ni är bästa färgen på just r-design.
Tråkigt att fusion red inte finns till V90 annars hade den varit den första jag tänkte på...
Då kan jag tänka mig att bright silver också går bort?
Möjligtvis Birch light hade blivit min "go to"

detta är bright silver: https://www.blocket.se/annons/stockholm ... v/88553706 fast på en MY21 får du dock svart grill och en annorlunda bakdel
Användarvisningsbild
av fjohan82
Pebble grey är väl en ny färg på V90 för MY21?
Jag tycker den gör sig bra på bild, svårt att veta IRL då jag inte har sett någon...
Sen är ju en bra keramisk lackförsegling ett stort hjälpmedel underhållsmässigt.
V90 R-design Pebble grey.JPG
V90 R-design Pebble grey.JPG (44.59 KiB) Visad 3277 gånger
V90 R-design Pebble grey (2).JPG
V90 R-design Pebble grey (2).JPG (45.36 KiB) Visad 3277 gånger
av Freddy100
SundanceKid skrev: lör 13 jun 2020, 11:24 Välj T8 istället, du kommer ångra dig senare. Nästan inga pengar för att få en massa hk till.
Begagnat får du tillbaka de pengarna och lite till.
Roligt med T8 så länge man har garanti. Jag läste och hörde mkt förvarningar att T8 är komplicerat och kommer att kosta förmögenhet om det blir ngt problem. Inte alls säker att det blir många som vill ha T8 som begagnad. Inte jag i alla fall.

av troubleshooter
Volvo gör som så många andra tillverkare, ingen bil med en färg som inte passar in i gråskalan går ut till kund....Annat är det det om man tittar utanför det så kallade premiumsegmentet!

Jag har Electric silver idag, den var ju lite spännande 2017 i alla fall, idag så vet jag inte ens om det blir en Volvo nästa gång. :bored:
av SundanceKid
Freddy100 skrev: lör 13 jun 2020, 14:54
SundanceKid skrev: lör 13 jun 2020, 11:24 Välj T8 istället, du kommer ångra dig senare. Nästan inga pengar för att få en massa hk till.
Begagnat får du tillbaka de pengarna och lite till.
Roligt med T8 så länge man har garanti. Jag läste och hörde mkt förvarningar att T8 är komplicerat och kommer att kosta förmögenhet om det blir ngt problem. Inte alls säker att det blir många som vill ha T8 som begagnad. Inte jag i alla fall.

T8 laddhybrid är väl en T6 med eldrift på bakhjul och T6 laddhybrid är väl en T5 med eldrift på bakhjul.
Så isåfall saknar den kompressorn bara. Krånglar den så mycket och är så avancerad så finns ju den på vanliga T6 också.
av SundanceKid
Min nya V90 T8 R-design 2020 har bara gått 200 mil än så länge men den är helt briliant och med mina körningar så klarar jag mig helt på el. Har snabb laddare hemma och även på jobbet.
Har ännu inte hittat några egenheter på denna.
av troubleshooter
Passar T8 in i körprofilen så ska man nog fundera på om det är inte är en sån man ska ha, alla bilar är mer eller mindre komplicerade idag, detta är bara en del extra av typ 5000 som kan strula, passar det in och pengarna finns så är det kanske ett bra val, tyvärr så passar inte den körprofilen mig med den mesta av körningen består av 4,5 mil till jobbet och ingen laddmöjlighet på jobbet, och den andra halvan 11 mil till landet nästan varje helg, svårt att räkna hem det ekonomiskt i slutändan då.
av SundanceKid
troubleshooter skrev:Passar T8 in i körprofilen så ska man nog fundera på om det är inte är en sån man ska ha, alla bilar är mer eller mindre komplicerade idag, detta är bara en del extra av typ 5000 som kan strula, passar det in och pengarna finns så är det kanske ett bra val, tyvärr så passar inte den körprofilen mig med den mesta av körningen består av 4,5 mil till jobbet och ingen laddmöjlighet på jobbet, och den andra halvan 11 mil till landet nästan varje helg, svårt att räkna hem det ekonomiskt i slutändan då.
11 mil körning om du laddar fullt innan så blir den väldigt snål.

Skickat från min ONEPLUS 6T

jag har fått 3 bilar inlösta av Volvia […]

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]