Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skars
Hej,

Någon som vet om det finns något cykelställ till bakluckan som passar på V90n utan dragkrok?
Har kollat efter sådana man hänger på bakluckan och tycker det ser ut som att det borde gå. Men när man söker t ex på mekonomen via reggnummer eller via Thule så får man inget förslag.

Någon som har testat och fått det att fungera??
av skars
Xanthopteryx skrev:Känns osäkert. Är det inte bättre att köra lastbågar med cykelfäste då?
Ja jag tycker det med. Ser ut som att det borde gå med fästen men blir lite osäker när man inte får någon träff på det regnummret.

Absolut lastbåge och cykelräcke går fint men hade en tanke på att ha takbox på samtidigt. Samt eventuellt flytta med cykelstället till nästa bil då detta är en bil via jobbet som ska bytas till nästa sommar.
av Xanthopteryx
Om det inte är en väldigt bred låda på taket så går ju åtminstone en cykel in bredvid.
Och kör du lastbågar med utbytbara fötter (om du nu inte har bågar redan...), exempelvis Thules varianter utan fix bredd (har själv Wingbar) så byter man bara själva foten sedan, så länge rören är tillräckligt långa. Då behöver du alltså inte köpa helt ny båge.

Ja det är en bra tankeställare att kolla[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka går […]

Samma på min S60 2.5T 2005 när det &aum[…]

Dagens lågfriktionsoptimerade oljor är […]