Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lämnade in V90:n (MY19, tillverkad mars -19) för återkallelseåtgärd R29998 (uppgradering av automatiskt nödbromsningssystem) igår. Jag trodde att all mjukvara enligt https://www.volvocars.com/se/support/to ... dateringar då skulle ha uppdaterats, men det verkar inte som det, t ex:
  • "Användaren får en ny timer på fordonets trygghetsbelysning. Tidigare var den 30 sekunder och med den nya förändringen blir det 120 sekunder." Nope, fortfarande inte någon 120 s timer.
  • "Nya funktioner i Spotify-appen: Daily Mixes samt Pin-pairing som därefter ger en automatisk inloggning i bil. För mer information, se Spotifys hemsida" Nope, kan inte se detta i Spotify's inställningar.
Är det någon som har lämnat in bilen för denna åtgärd och fått alla (övriga) uppgraderingar enligt länken?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tråd flyttad
Nyckelfrasen för total uppgradering är "i samband med service" . Du gjorde service samtidigt ? Om inte, ingen total uppgradering...

Vid service betalar du verkstaden för allt, vid återkallelse/kampanj/garantiåtgärd betalar Volvo verkstaden bara exakt det som skall fixas och den tiden det tar. Svårare är det inte...om man inte har en väldigt generös verkstad som bjuder på extraarbete/tid så blir det bara det Volvo betalar för.

/Thomas

@Kaffeslurk , Är det u en storstad så […]

Jag var och provade Polestar 2 performance idag. J[…]

Ljud från koppling

Tja, jag har en 940 -93 b230fd, var och sladdade p[…]

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]