- mån 30 mar 2020, 12:10
#1372156
Hej på er,
I december 2019 skrev jag ett långt inlägg över den totala besvikelse mot Volvo som enligt mig agerade helt fel mot mig som kund. Kan läsas här: viewtopic.php?f=79&t=153096. Ärendet är ännu inte löst och Volvo har bara slutat höra av sig.
Nu till nästa lilla detalj, och denna gör mig nästan ännu mer förbannad än tidigare.
I februari var bilen inne på den årliga servicen. Efter service så slutade de uppkopplade systemen fungera, tex Download Center, Spotify etc. Inget som har internetuppkoppling fungerar. Jag ringde till verkstaden som berättade att det var ett vanligt fel att nya programvaran slår ut en styrbox.
Volvo erbjöd sig att med "goodwill" byta styrboxen (som deras programvara haft sönder). Jag bad aldrig om att få uppdaterad programvara i servicen.
Tid bokades och jag spenderade ännu en halv dag hos Volvo (vi bor inte nära, och att behöva sitta hos Volvo är både tidskrävande och kostar pengar). Felet kvarstod, ingen uppkoppling fungerar.
Efter en vecka ringde teknikern upp och berättade att det var en annan box som också givit upp vid service (där modemet sitter) och att den måste bytas. Dock vill Volvo EJ betala för den boxen. Kostnaden ligger på runt 16 000 kr. Kanske kan jag få på försäkringen, men det betyder en självrisk. En självrisk som jag får betala för ett fel som Volvo själva har åsankat.
Lägg väl märke till att båda dessa boxar gick sönder när programvaran uppdaterades under service.
Så nu står jag här, förbannad som få, med en ej fungerande bil som Volvo förstört, och vägrar fixa.
Har aldrig varit med om sämre service. Tips på vem jag kan ta detta med? Någon högre instans?
I december 2019 skrev jag ett långt inlägg över den totala besvikelse mot Volvo som enligt mig agerade helt fel mot mig som kund. Kan läsas här: viewtopic.php?f=79&t=153096. Ärendet är ännu inte löst och Volvo har bara slutat höra av sig.
Nu till nästa lilla detalj, och denna gör mig nästan ännu mer förbannad än tidigare.
I februari var bilen inne på den årliga servicen. Efter service så slutade de uppkopplade systemen fungera, tex Download Center, Spotify etc. Inget som har internetuppkoppling fungerar. Jag ringde till verkstaden som berättade att det var ett vanligt fel att nya programvaran slår ut en styrbox.
Volvo erbjöd sig att med "goodwill" byta styrboxen (som deras programvara haft sönder). Jag bad aldrig om att få uppdaterad programvara i servicen.
Tid bokades och jag spenderade ännu en halv dag hos Volvo (vi bor inte nära, och att behöva sitta hos Volvo är både tidskrävande och kostar pengar). Felet kvarstod, ingen uppkoppling fungerar.
Efter en vecka ringde teknikern upp och berättade att det var en annan box som också givit upp vid service (där modemet sitter) och att den måste bytas. Dock vill Volvo EJ betala för den boxen. Kostnaden ligger på runt 16 000 kr. Kanske kan jag få på försäkringen, men det betyder en självrisk. En självrisk som jag får betala för ett fel som Volvo själva har åsankat.
Lägg väl märke till att båda dessa boxar gick sönder när programvaran uppdaterades under service.
Så nu står jag här, förbannad som få, med en ej fungerande bil som Volvo förstört, och vägrar fixa.
Har aldrig varit med om sämre service. Tips på vem jag kan ta detta med? Någon högre instans?