Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Hur länge sedan och vad är detta?

Servade bilen för 1 månad sedan.....

Volvo återkallar bilar
Som en förebyggande åtgärd återkallas 66 705 Volvobilar. Återkallelsen gäller Volvo XC40, S60, V60, V60 Cross Country, XC60, S90, V90, V90 Cross Country och XC90. Bilarna som omfattas är producerade från vecka 4 2019 till vecka 11 2020.

Det automatiska nödbromssystemet riskerar att inte fungera som avsett i vissa situationer eller temperaturer. Det påverkar inte det manuella bromssystemet och bilarna är helt säkra att köra. Bilen varnar fortfarande vid kollision och bromsstödet som hjälper till när föraren själv bromsar är inte påverkat.

Åtgärden är en kostnadsfri mjukvaruuppgradering. Alla berörda bilägare kommer inom kort att informeras via brev och vi uppmanar alla att ta kontakt med sin lokala Volvohandlare för att få bilen åtgärdad.

I väntan på brev, funderar du på om din bil innefattas av återkallelsen?
Via Transportstyrelsen kan du med hjälp av registreringsnumret se vilken månad bilen är tillverkad. Ta sedan kontakt med din lokala Volvohandlare.
Användarvisningsbild
av fmcarv
Har fått brevet. Gäller min 3 veckor gammal XC90 Bild
Image 5.jpg
Image 5.jpg (185.98 KiB) Visad 1464 gånger
av PeterA
Min XC90 är tre dagar
Men en mjukvaruuppgradering på 20min inte så farligt tänker jag
av Xanthopteryx
Då garanti skall vara kostnadslös så har du rätt till ersättning för resa e.t.c.
Så man kan ju alltid se till att få med sig lackstift eller motsvarande i stället... Litet tips bara. =)
Vilken mjukvara har ni?

Hmm, vågar man tanka ned när man ä[…]

Gäller alltså en v70n från 2005 2[…]

Nä nu ger jag fan upp. Nån som vet vad […]

Sorry glömde avsluta tråden. Tack diese[…]