Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jan-A
V90 årsmodell 2020 med HP-stereon lämnar en del att önska vad gäller ljudet. Funderar på att eftermontera ett kraftigare slutsteg och mata framhögtalarna (högnivå från originalslutsteget). Samtidigt tänkte jag installera en subwoofer. Det vore då schysst om det gick att eftermontera en original subwoofer, den som brukar sitta till vänster ovanför batteriet.

Finns alla fästen i karrossen för att montera en original subwoofer?
Ryms det överhuvudtaget eller har man fyllt utrymmet med annat?
Någon som vet?
av Jan-A
Någon som har tillgång till VIDA och har lust att kolla om det mekaniskt går att eftermontera in subwoofer i en V90CC2020. Finns det plats och finns fästena kvar?
Det är nog enklare med en lös subwoofer i trunken. Annars är det att söka lösningen själv. Jag hade åkt till en skrot och undersökt de mekaniska förutsättningar. Förstärkare - Det finns olika förstärkare o helt säkert har B&W och HK en subkanal. Huruvida alla HP har substöd och ska bara aktiveras vet jag inte. Vet i allafall det är en del som byt till B&W och infotainment plug&playar in en matchande equalizer.
Har motsvarande v60 och har också ledsnat, vet ni någon i norra Stockholm som kan hjälpa till och fixa något bättre ljud?

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Så här ser subwoofern ut, går garanterat montera men får använda sig av separat slutsteg då varken kablage eller mjukvara finns för eftermontage.
Kan säljas om någon skulle vara intresserad.
Bilagor
3747174E-698F-464F-AB64-EB9450853152.jpeg
3747174E-698F-464F-AB64-EB9450853152.jpeg (543.19 KiB) Visad 3590 gånger
Användarvisningsbild
av ParMag
Jan-A skrev:V90 årsmodell 2020 med HP-stereon lämnar en del att önska vad gäller ljudet. Funderar på att eftermontera ett kraftigare slutsteg och mata framhögtalarna (högnivå från originalslutsteget). Samtidigt tänkte jag installera en subwoofer. Det vore då schysst om det gick att eftermontera en original subwoofer, den som brukar sitta till vänster ovanför batteriet.

Finns alla fästen i karrossen för att montera en original subwoofer?
Ryms det överhuvudtaget eller har man fyllt utrymmet med annat?
Någon som vet?
Jag har idag en V90CC där ljudet är helt OK i mina öron, hur ser man om man har subwoofer?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Uppdatering går inte in?

Får upp meddelande att det är en uppdat[…]

Byte inre styrled

Hej, Samlar mod att byta en glappande styrled, l&[…]

Går det att ta bort gastanken och byta till […]

Bakaxelutväxling V70II

Aha! visst ja..den... :-D