Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hämtade ut nya bilen idag. En V90 T8 TE Momentum Advanced + Teknikpaket. Mörkt filmade rutor. Solidvit.

Kört försiktigt tills den är inkörd. Känns civiliserad och mjuk. Testade B-mode och det är verkligen min grej. Jag körde ofta tidigare min V90 D5 på ECO mode pga mjukheten och gillade frihjuls-effekten. Därför passar B-funktionen mig. Försöker alltid planera körningen och då kan man få lite extra laddning. Får se hur det funkar. Som någon skrivit tidigare är det skönt att den är så tyst. Dock upplevde jag bensinturbofemman som ännu tystare och mer premium. För att inte tala om sexorna eller åttan men de är ju historia för länge sedan.

Bild

Bild

Bild

Bild
Härligt! Jag hämtar ut min nya imorgon, fasen vad sega som sista dagarna är.
av MRPK
Sjukt snygg! Skall hämta ut min t8 i slutet på april!
Men undrar om de här med drivemode. När jag bygger den så försvinner drivemode hjulet.

Hur väljer du vilket mode du skall köra den i?
Drivemodehjulet är kvar på min iaf men du väljer mode ”b” på växelspaken. När den är i drive så drar du en gång till nedåt och får då B.

Du ser inte B på spaken men på skärmen.

Förmodligen för att inte röra till det då inga automatlådor har denna funktion.
av Lockis
Volvo4ever2019 skrev:Snygg bil - grattis! Den lastskydd i metall vid baggagelukan - var det inkluderat i Momentum Adv? Eller var har du köpt den? Tack!
Inte inkluderat, men går att köpa som tillval från Volvo.
Volvo4ever2019 skrev: tor 13 feb 2020, 08:42 Snygg bil - grattis! Den lastskydd i metall vid baggagelukan - var det inkluderat i Momentum Adv? Eller var har du köpt den? Tack!
Jag hade tva "balkar" med I levaransen. Den ena ar det vanliga lastrumsskyddet, Den andra ar balken med skyddsnat (ej metall) som du faster mot ryggstoden I bagaget och sedan drar upp till taket. Det fungerar aven fram nar satena ar nedfallda. Inget jag valt extra utan ingick i den bil jag bestallde.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]