Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter service så vill förarsätet gå till minnesposition 1 när jag låser upp och öppnar förardörren.
Innan service så behöll förarsätet positionen som var när man lämnade bilen.
Någon som känner till hur man fixar så att stolen inte ändrar position när man låser upp och öppnar dörren?
Jag väntar på svar från min PST då han inte visste direkt, men någon här kanske vet redan.
Bakgrunden är att jag använder minne 2 när jag lastar i och ur rullstolen för att få mer plats mellan ratten och sätet. Därför ska sätet vara kvar i den positionen precis som det fungerade innan service. Nu får jag hela tiden stoppa stolen när jag låser upp och öppnar dörren och trycka minne 2 så den åker tillbaka.
Minne 1 är inställd för när jag kör bilen.
Jag har testat att byta profil och sedan tillbaka men det fungerade inte. Jag har olåst profil för att det ska gå att ändra inställningar och som sagt de har fungerat i tre år utan problem, efter servicen började den bete sig så här. Något tips från någon som jag kan testa, tack?

V90 T5 R-design Polestar

Låter som minnet till din stol blivit knuten till din nyckel. Kontrollera i inställningar i användarprofil om denna ruta är ibockad. Om den är det så bocka av och spara om profil, eller lås nyckel till minne 2. Såvida ingen annan kör bilen då.
Tack för tipsen. Fungerade inte att bocka ur kopplingen till nyckeln. Jag fick först ställa stolen i minne 2 sedan låsa profilen för att det skulle fungera. Har inte behövt göra det förut vilket är märkligt. Men men nu kör vi på det tillsvidare.

V90 T5 R-design Polestar

Stolsinställningen som sparas med knapparna i dörren är inte kopplad till någon nyckelprofil utan den position man lämnar bilen i ska vara den som ställs in när man öppnar med samma nyckel nästa gång.

Därför kan du ställa in läge ett med knappen i dörren när du väl är inne i bilen och nästa gång du öppnar med nyckeln så borde den välja stolsinställning med läge två som nu är låst till nyckeln.
Gorban skrev:Stolsinställningen som sparas med knapparna i dörren är inte kopplad till någon nyckelprofil utan den position man lämnar bilen i ska vara den som ställs in när man öppnar med samma nyckel nästa gång.

Därför kan du ställa in läge ett med knappen i dörren när du väl är inne i bilen och nästa gång du öppnar med nyckeln så borde den välja stolsinställning med läge två som nu är låst till nyckeln.
Som du skriver, har det fungerat förut innan Service, Jag har alltid lämnat bilen i samma läge och det har varit kvar i det läget när jag öppnat bilen. Men efter servicen ändrar den alltså läge varje gång jag öppnar dörren.

V90 T5 R-design Polestar

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]