Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en nyfiken fundering angående apparna VOC och Min Volvo, och det är var dom inhämtar informationen om temperaturen för det är inte helt ovanligt att det skiljer 3-4 grader mellan apparna. Nu spelar det i sig inte så stor roll men Min Volvo app visar t.o.m decimaler medans VOC appen känns nästan synkad med min generella väder app på telefonen.

Mest nyfiken om någon vet :-)
Tottep skrev:Hej,

Jag har en nyfiken fundering angående apparna VOC och Min Volvo, och det är var dom inhämtar informationen om temperaturen för det är inte helt ovanligt att det skiljer 3-4 grader mellan apparna. Nu spelar det i sig inte så stor roll men Min Volvo app visar t.o.m decimaler medans VOC appen känns nästan synkad med min generella väder app på telefonen.
Ja, VOC hämtar informationen från närmaste mätplats, inte från bilens temperaturgivare.
Xanthopteryx skrev: ons 30 okt 2019, 19:26 SMHI i VoC. Appen i bilen har jag ingen aning om.
Och det är modelldata - ingen mätdata.
Det finns en app åtminstone till Apple som heter "Min Volvo" som också är länkad till bilen som även den visar temp vid bilen, och det är mellan den appen och VoC appen som det kan skilja 3-4 grader och har man då kontakt med bilen så vore det rimligt att även VoC appen hämtar infot från bilen för det är ju ändå den som styr bränslevärmaren.

Som sagt mest nyfiken varför man hämtar info från olika ställen :-)
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]