Om du ska köpa lättare begagnad, så leta upp en med 360 kamera. Jag trodde det var en gimmick, men jag kan inte vara utan den nu.
Samma sak med inscription eller R-design. Välj något av de paketen istället för momentum. Lyxigare känsla över lag och en hel del extra utrustning på köpet.
Jag kommer beställa head up på nästa också, men man överlever utan.
Hittar du med B&W stereon så är det riktig lyx.
Jag har inte loungepaketet i min, men har faktiskt inte saknat fyrzons klimatanläggningen, som jag trodde jag skulle göra.
Skulle hellre lägga pengar på att få teknik Pro istället. Finns båda, så är det super.
Panoramatak kommer nästa bil också ha, men där är smaken olika.
Är man intresserad av utseendet på bilen, så är ju fälgar och toningen av rutorna något att ta med i beräkningen. Men stirra sig inte blind på det. Originalfälgar i perfekt skick säljs med däck i bra skick för 10-19.000 på blocket. Sen säljer man de som satt på.
Håller med föregående om sjusits. Används sällan, men när det väl behövs är det guld och andrahandsvärdet är något högre. Vilket man även får betala när du köper den, men mer lättsåld tror jag.
Elektrisk dragkrok original går också att eftermontera för ca 13.000 kr.
Luftfjädring är skönt, men ett riskområde. Dyrt om det går sönder. som allt annat, men det är visst vissa tidiga modeller där det strulat. Vet dock inte omfattningen.
Tidiga modeller hade ett elfel som avhjälptes med att byta blinkersspaken.
Tidiga my16 hade väl inte BLIS och då kan du inte få alla intellisafe systemen utan att betala ca 17.000 kr.
Annars är intellisafe standard på inscription fram till my18 eller my19. Eller var det i teknikpaketet?
Detta är mina tankar om utrustning och vad jag hört om problem..
Du åker som en kung, med bra översikt över trafiken och gott om utrymme..
