Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BabaBesso
Hejsan!
Har en dashcam som är kopplad till bilens WiFi. När jag stänger av bilen så stängs internet av. Har försökt hitta en lösning och köpte en minirouter som är kopplad till bilens 12v i bagageutrymmet. När jag stänger av bilen så tar dashcam internet från miniroutern.
Jag kopplar in bilen till en elstolpe som laddar bilens batteri varje dag.

Det jag vill är att miniroutern fortfarande laddas när bilen stängs av så att den ej laddas ur varje morgon.

Kom gärna med idéer om ni har bättre lösningar.
Tack!
av least
Koppla miniroutern till samma säkring som matar 12V-uttaget i bagageutrymmet?
Den har konstantmatning.

Ser nu att det är det som du gjort.

Är uttaget spänningslöst när bilen faller i vila, eller varför laddar inte din minirouter.
Är det minirouterns trafo som endast laddar när bilens spänning överskirder 12.5-13volt?

Modell på routern?

Annars kan denna typ av mojäng både ladda och skydda ditt batteri i bilen:
https://www.amazon.de/BlackVue-Power-Ma ... way&sr=8-5
av BabaBesso
Ingen aning. Har provat ladda min mobil via bagageutrymmet när bilen är avstängd och inget händer. Men så fort bilen bilen är igång så laddar den.

Modellen på routern är zte mf971v

jag har en powermagic som är kopplad till kameran. Den stänger av kameran när den känner att bilbatteriet blir lågt. Ska jag göra liknande koppling fast till mini routern?
Användarvisningsbild
av ragge1
det är ingen konstant ström i bagage 12v uttag , om du skall har konstant matting så är bara å mäta dig fram i säkrings boks å tjuver ström därifrån
av BabaBesso
Tack!
Jag snor ström från boxen som är kopplad till power magic som jag sedan kopplar till kameran.

Min fråga är om jag kan koppla till power magic plus och minus eller måste jag ta från en annan säkring?
av BabaBesso
Jag ska köpa till en batterivakt men undrar om jag kan koppla in den i samma säkring som dashcam går på.
Ska jag höja amp eller ska jag leta efter nått annat som ger konstant ström?

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]