Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker att det är snyggt med det mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom. Sedan om man skulle lägga på tonade rutor bak då försvinner det fina. Och hela den matchningen med ljusbrun färg och ljus inredning...
Problemet är att jag har en hund som älskar åka i baksätet och då är man tvungen att ha det mörkt på sommaren. Speciellt om man ska åka långt, södra EU m.m.
Bilen har de förmonterade sol gardiner i själva fönstret men det kan inte räcka.
Råd och åsikt?

Men hur fult blir det med tonade rutor på en S90 ljusbrun inscription?
Någon som har en sådan bil?
Bild eller video?
Råd och åsikt?
GATUPLAN skrev:Jag tycker att det är snyggt med det mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom. Sedan om man skulle lägga på tonade rutor bak då försvinner det fina. Och hela den matchningen med ljusbrun färg och ljus inredning...
Problemet är att jag har en hund som älskar åka i baksätet och då är man tvungen att ha det mörkt på sommaren. Speciellt om man ska åka långt, södra EU m.m.
Bilen har de förmonterade sol gardiner i själva fönstret men det kan inte räcka.
Råd och åsikt?

Men hur fult blir det med tonade rutor på en S90 ljusbrun inscription?
Någon som har en sådan bil?
Bild eller video?
Råd och åsikt?
Toning kan aldrig gå fel! Redan vid 50% ljusgenomsläpp får du bra UV skydd och sänker temperaturens. Tror till och med chromet kan framhävas ännu mera utav toningen.
GATUPLAN skrev:
Doffart skrev: sön 14 apr 2019, 13:53 Vilken färg specifikt menar du?
Luminous Sand Met, ljus- ljusbrun
Som sagt jag gillar den mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom, det kommer att bli brytning med mörkt. Om jag tonar då är det 90%
10% genomsläpp menar du väll? Varför låsa dig vid så mörkt ?
stevvee skrev: sön 14 apr 2019, 16:35
GATUPLAN skrev:
Som sagt jag gillar den mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom, det kommer att bli brytning med mörkt. Om jag tonar då är det 90%
Hunden. Han trivs med det, upplever detta som en hundkoja. Speciellt när det riktigt varmt som i Kroatien 40+. Ja 5 eller 10 % genomsläpp har han nu.
GATUPLAN skrev:
GATUPLAN skrev: Luminous Sand Met, ljus- ljusbrun
Hunden. Han trivs med det, upplever detta som en hundkoja. Speciellt när det riktigt varmt som i Kroatien 40+. Ja 5 eller 10 % genomsläpp har han nu.
Värmegenomsläppet är densamme på 50% och 5% om jag inte minns fel eller väldigt lite skillnad.
stevvee skrev: sön 14 apr 2019, 18:01
GATUPLAN skrev:

Värmegenomsläppet är densamme på 50% och 5% om jag inte minns fel eller väldigt lite skillnad.
Om jag tar det då tar jag dem mörkaste. Det är bara utseendet jag är ordentligt för. Jag tonade min S80 V8 i nästan samma färg och tyckte inte att det är lika snyggt, men då hade jag haft bilen i 9år och brydde mig inte så mkt och hunden älskade det.
Men S90 ser annorlunda ut, kanske passar bättre i tonade rutor.
Nyfiken på andras omdöme vad det gäller Luminous Sand Metallic - ljusbrunt!?
GATUPLAN skrev: sön 14 apr 2019, 14:20
Luminous Sand har utgått som färg. Vill du ha brunt får du välja Maple Brown och den passar väldigt bra med tonade rutor.
Gorban skrev: sön 14 apr 2019, 20:18
GATUPLAN skrev: sön 14 apr 2019, 14:20
Luminous Sand har utgått som färg. Vill du ha brunt får du välja Maple Brown och den passar väldigt bra med tonade rutor.
Ja men det är Luminous Sand jag får. Bilen är 2017 och jag älskar den färgen.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]