Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
Är det någon idee att lägga Drive Mode till den nya V90CC T5? De flesta påstår att man kör ändå ffa i komfortläge....
Användarvisningsbild
av Wibe
Hmm, inte funderat så mkt på det. Jag har det i min V90 och kör alltid på en personlig profil. Men om man inte tar drive mode vilket mode är det då man har. Komfort?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Ja drive mode är ett måste! De som inte har - vill gärna eftermontera sådan men det går inte.

Iom Sensus inte kommer ihåg sist valda drive är man tvungen i dagsläge, ständigt ändra till individuell, vilket är jobbigt nog med väljaren men olidligt jobbigt om man ska in i Sensus menyerna.
av TommySim
Har en V90 och använder individuellt läge för det mesta. Men kortkörning är det oftast komfort. Och vid långkörning dynamic med växelväljaren till vänster i ”manuellt” läge då min fru är känslig för åksjuka. (Bilen har 4-C chassie, aktivt chassie). För vår del är detta justerbara chassie mycket bra.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av falkeman
Freddy100 skrev:Har man inget individuellt läge utan drive mode settings?
Varken individuellt, dynamic eller Offroad läge. Har själv CC med T5 maskin och i dynamic läget växlar den betydligt senare och hårdare samt pedalmappen är "mer på" , tycker detta är en fördel vissa gånger då T5:an är lite tunn på lägre varv
av Cokeisit
Det första jag gör är att välja dynamic mode efter att bilen har startats. Det händer inte mycket när man kör iväg med comfort mode. För en del är detta tillräckligt bra, testa själv så vet du om du behöver det eller inte. T5.
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag tycker att jag har nytta av alla tre lägena. Skulle inte vilja vara utan och då speciellt Dynamic, som är guld i många situationer med min T5:a
av CaptainOats
Det som är bra att man kan ta bort drn jobbiga start stopp som standard individuellt läge så slipper man kladda på skärmen direkt.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]