Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
Hej

Valet står mellan de 2 bilarna med T5 motor. Tack för Era synpunkter.
Min känsla är att V60 känns halvtrångt i kabinen, och saknar lite wow-känsla i exteriören.
Men den kanske körs trevligare..(?). Har inte provkört V60-an...Det går inte att välja akustikrutor.
av Ajajaja
Har inte provkört nya V60CC men slagits av hur dåligt med bagageplats det är i den. Det var pga det stora bagagetutrymmet jag valde V90CC och har nog aldrig varit så nöjd med en bil.
Kärleken består närapå ett år efter jag köpte den

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
Freddy100 skrev: sön 07 apr 2019, 12:43 Hej

Min känsla är att V60 känns halvtrångt i kabinen, och saknar lite wow-känsla i exteriören.
Men den kanske körs trevligare..(?). Har inte provkört V60-an...Det går inte att välja akustikrutor.
Om du väljer Advanced Edition till V60CC så dyker valet av akustikrutor upp.
V60CC Akustikrutor.JPG
V60CC Akustikrutor.JPG (14.53 KiB) Visad 5801 gånger
av stevvee
Freddy100 skrev:Hej

Två olika bilar. Du behöver nu specificera vad du vill ha ut utav bilen. Vad är viktiga känslor för dig m.m
av Freddy100
Tack för intressanta svar. Jag håller med att bagagekupen är inte imponeranden i V60CC (äger V70). Jag behöver komfortbil, men betraktar bilen inte bara som fordon, den ska vara familjmedlem. Jag älskar design på V90CC och är inte riktigt övertygad till V60CC, fast man tänker kanske fel. Pros för V60CC är ju priset, bränsleförbrukning, underhållskostnader (sannolikt), det är lättare att parkera i storstad, den möjligen går lite sportigare och är komfortabel samtidigt. Cons är att den är mindre, som de flesta andra SUVar fast även den håller fin design. Trångt i kupen, och i bagaget.
av stevvee
Freddy100 skrev:Tack för intressanta svar. Jag håller med att bagagekupen är inte imponeranden i V60CC (äger V70). Jag behöver komfortbil, men betraktar bilen inte bara som fordon, den ska vara familjmedlem. Jag älskar design på V90CC och är inte riktigt övertygad till V60CC, fast man tänker kanske fel. Pros för V60CC är ju priset, bränsleförbrukning, underhållskostnader (sannolikt), det är lättare att parkera i storstad, den möjligen går lite sportigare och är komfortabel samtidigt. Cons är att den är mindre, som de flesta andra SUVar fast även den håller fin design. Trångt i kupen, och i bagaget.

Låter som V90cc är det rätta valet. Har V60 och V90 och V90 är ju klart större även om V60 är stor.

Bränsle lär inte skilja så mycket och är ingen kostnad. Underhåll bör även det vara likvärdiga. Ingen CC kommer bli sportig ever. Komfort är bättre i V90 pga bredden.
av refbob
V60 är mindre på alla ledder. Ungefär samma vikt med samma motorer... Något billigare kommer den väl att vara. Men du får mera i inbyte v90 den dag det är dax för det... När jag beställde i slutet av oktober skiljde det bara några tusenlappar dem emellan så då var valet lätt V90CC.
av ansjo
V90cc alla dagar i veckan :-D!
Användarvisningsbild
av poseidon
Ajajaja skrev: sön 07 apr 2019, 12:47 Har inte provkört nya V60CC men slagits av hur dåligt med bagageplats det är i den. Det var pga det stora bagagetutrymmet jag valde V90CC och har nog aldrig varit så nöjd med en bil.
Kärleken består närapå ett år efter jag köpte den Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

V90 å stort bagageutrymme? :-D
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
90 serien har en annan nivå av "ombonad" imo! Trä, skinn o krom omger en i stället för tyg eller plast.
Båda är riktigt bra att köra. Så gör det.
90 är dock som sagt lite stor att hantera vid parkeringen. :)

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]