Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Intressant... Momentum är struken, så prisskillnaden mellan en D5 MY19 och en B5 MY20 är ca 100'.
Dessutom finns inte Excellence längre till T8, men den var väl ingen storsäljare.
Förresten, undra hur många som kommer beställa klädseln Ull Sport :-)
Den nya motorn (B5). Är den en dieselmotor med bromsåtervinning 48v system? Samma effekt som D5.

Enligt NEDC drar en T6 bara 15% mer jämfört med B5 (187 vs. 162 gCO2/km) och enligt WLTP drar en T6 21% mer (229 vs. 188 gCO2/km).

Jag hade förväntat mig rätt mycket större skillnad. Känns som D5 vs. T6 hade minst lika stor skillnad som B5 vs. T6. Ganska liten utdelning på ett nytt komplext system i bilen?
fjohan82 skrev: lör 06 apr 2019, 03:23 Intressant... Momentum är struken, så prisskillnaden mellan en D5 MY19 och en B5 MY20 är ca 100'.
Dessutom finns inte Excellence längre till T8, men den var väl ingen storsäljare.
Förresten, undra hur många som kommer beställa klädseln Ull Sport :-)

Ja, hemskt gärna!
Ett ull-tyg av hög kvalitet ger en helt annan känsla jämfört med textila konstmaterial.
Glansen är helt annorlunda, samt att ullen ventilerar sätet helt passivt.
Trist bara att tillägget är 14000 kr.
Byggt lite ikväll och blir allt mer konfunderad på XC90 MY20...
Bygger man en T8 med ett startpris på 820´ och lägger till alla paket ingår inte ens rattvärme eller elfällbara nackskydd bak.
De har istället ett styckpris på ynka 1900:-.
Undra hur många som kommer missa att lägga till åtminstone rattvärmen vid beställning...
Förresten, dragkrok verkar inte heller finnas.
Dragkrok gick inte att bocka i på T8 MY19 heller. Antar att den är standard, precis som panoramataket var innan.

Tror att det är samma med klimatpaketet. Det ingår som standard i T8. Det har alltid ingått lite extra i T8. I tidigare modeller ingick voc.

Rattvärme ingår när jag bygger en T8.
I klimatpaketet ingår annars rattvärme.

Park assist pilot kostar noll kronor för både B5 och T8.

T8 har klimatanläggning för tredje raden också som standard.

Hade varit tydligare om det stått noll kronor och att man sett alternativen.
Stämmer antal hästkrafter på Bygg din Volvo för XC90 T8 MY-20? Där framgår det 390hk. Skulle inte MY-20 få ökad effekt till 420hk vilket framgår enligt teknikens värld på länken nedan.

https://teknikensvarld.se/volvo-xc90-fa ... officiell/

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]