Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Errno
Hej,

Har precis hämtat ut en ny Volvo V90 med en massa rolig elektronik och positioneringsutrustning....

Åkte idag in till Göteborg och svängde av vid Ullevi.
När jag hade 100m kvar till Preem Ullevi så fick jag ett reklam SMS av Preem om att jag skulle få 50öre rabatt på alla bemannade stationer. Jag har inte fått någon reklam från Preem sedan i våras.

Tror ni detta är en slump eller kan det vara så att Volvo säljer bilens position för riktad reklam?

Någon som upplevt något liknande?

Kan som som sagt var en slump men......😎

Mvh Jonas
av dfa
Nej, har inte hänt. Kan du inte återupprepa det så är det slumpen.
Har däremot varit inne på Clas Ohlsson (inkognito trodde jag, betalade med kort, ingen kundklubb medlemskap) och fått ett glatt mail dagen efter "Hej, hur upplevde du besöket???" Bara att stänga av allt som google gör och vet efter det besöket... ( android tfn)
av dfa
min poäng är att det är skillnad på "välkommen hit" spam, och "vi vet att du var här" spam ...
Användarvisningsbild
av kez_style

Jag fick oxå samma sms men jag var på toaletten då.. :) måste vara en slump :

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Fjonsson
Är det inte din telefons position facebook/Google använder?
Tycker generellt att dom här marknadsföringsmetoderna är ganska omogna. Skulle häromåret köpa en avloppsrensarslang till högtryckstvätten. Sökte på nätet och köpte en. Sen fick jag reklam för avloppsrensarslangar på bl.a. Facebook. Hade dom varit smarta hade dom ju skickat på mig reklam om andra tillbehör. Jag avslöjade ju vilken tvätt jag har.
Ett annat exempel är booking.com. när jag bokar ett hotell får jag sedan reklam för rum på samma hotell men på andra datum. Det vore ju bättre om man visade mig liknande hotell.
Användarvisningsbild
av epostaren
Stora aktörer kan skanna nummerskyltar när du åker inpå deras parkeringar och det kanske kan resultera i okynnesutskick av reklam???
av AndS
Kolla era mobiler och vad era olika appar har tillgång till, 95% eller flera Okar installation utan att fundera på vilken information man delar ut för respektive app.
Har t.ex. av nyfikenhet testat lite med Goggles "tidslinje" där man historiskt kan följa hur man åkt och besökt platser, där systemet även gör "hyfsade", inte alls perfekt, om man t.ex. åkt bil eller gått och då även avstånd.
Så att veta exakt vad och vem som skickar information är inte alltid så lätt att veta, så vill du inte gräva djupare i det området så får man slå av allt som kan delas ut eller så får man känna sig "storebror ser dig". :-)
av stevvee
Antar att alla ni som får reklam sms har Android som system ?
Aldrig varit med om något reklam sms på det sättet helt random.
av Lövet
epostaren skrev:Stora aktörer kan skanna nummerskyltar när du åker inpå deras parkeringar och det kanske kan resultera i okynnesutskick av reklam???
När man filmar publikt måste syftet vara väldigt tydligt och begränsat för att få tillstånd. Reklam är inte ok som bieffekt av att man parkerat bilen.
Användarvisningsbild
av kez_style
Fjonsson skrev:Är det inte din telefons position facebook/Google använder?
Tycker generellt att dom här marknadsföringsmetoderna är ganska omogna. Skulle häromåret köpa en avloppsrensarslang till högtryckstvätten. Sökte på nätet och köpte en. Sen fick jag reklam för avloppsrensarslangar på bl.a. Facebook. Hade dom varit smarta hade dom ju skickat på mig reklam om andra tillbehör. Jag avslöjade ju vilken tvätt jag har.
Ett annat exempel är booking.com. när jag bokar ett hotell får jag sedan reklam för rum på samma hotell men på andra datum. Det vore ju bättre om man visade mig liknande hotell.
Undra vad preem såg i mitt toalettbesök då :D

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]