Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kindar
#1288810
Hej.
Har fått ett meddelande på ”nivåreglering service”
Jag kan inte göra något med den längre. Bilen har luft verka de som. Men den känns hög.
Vad bruka problemet vara?
Någon som haft något liknande med sin Xc90 ?
Något man kan göra själv?

Xc90 2018
#1288818
Det ska visst finnas någon serviceåtgärd på luftfjädringen, kommer tyvärr inte ihåg vad, men jag har pratat med Bilia om det i somras.
#1289004
Intressant, jag funderar just på om ”man törs” byta till en xc90 med luftfjädring då jag kör ganska mycket på dålig grusväg.
Har en Inscription med standardfjädring nu, och har provkört en bil med luft som kanske gick något mjukare.
Men är samtidigt rädd för trassel då tex Audis luftfjädring inte har varit problemfria.
Så, vet forumet något om hur pålitligt eller struligt det varit för Volvo?
#1289022
Jag har pratat med Bilia om luftfjädringen, och här hemma har de behövt åtgärda en eller ett par bilar efter att fjädringen slutat att fungera. Har för mig att de bytt kompressorn, men är inte helt säker.
#1289083
Fisch skrev: lör 29 dec 2018, 08:44 Är detta ett generellt problem?

Min v90cc med nivåreglering har gått 12 månader och 5500 mil, hittills utan problem med nivåreglering.
Enligt min större Volvoverkstad är det ett problem och blev avråd från luftfjädring. Gällde xc90 vet inte hur det ser ut på Xc60 dock.
#1289085
Bälgar, slangar, pumpar, ... Ju fler saker desto mer kan gå sönder helt klart, och bälgar och pumpar är ju ett område som verkligen kan slitas. Det gäller ju inte bara Volvo då - har kollega med ett annat märke på bil som haft problem med just bälg och pump.
#1289090
Xanthopteryx skrev:Bälgar, slangar, pumpar, ... Ju fler saker desto mer kan gå sönder helt klart, och bälgar och pumpar är ju ett område som verkligen kan slitas. Det gäller ju inte bara Volvo då - har kollega med ett annat märke på bil som haft problem med just bälg och pump.
Lät som en 5-serie mellan 2011-2016 Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]