Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
Har nu haft bilen i tre veckor och fortfarande helt nöjd med köpet.
Som jag läst många anmärka på så drar parkeringsvärmaren en hel del ström och laddar ur batteriet. Att sambon kan värma bilen för att åka 20min till jobbet och sen samma sak hem på natten kan man ju glömma.
Jag funderar på att installera batteriladdare som volvo säljer för permanent montering. Då har man fullt batteri varje morgon på enkelt sätt. Kan tänka mig att det här är mycket irriterande om man bor i lägenhet och saknar laddmöjligheter.
I väntan på det har jag laddat med min ctec ett par gånger.
När huvun öppnas får jag en varning i kombiinstrumentet om att så är fallet. Det står också "stanna bilen omedelbart". Det kommer upp även om jag inte kört innan.
Ska det vara så? Eller har bilen inte lämnat "driving mode" eller nått? Vad säger era bilar?
av Nystrom7
Min värmare klarade hela förra vintern trots kort körning, ca 12 min enkel väg till jobbet. Men började krångla i oktober. Laddar batteriet en gång i veckan och den klarar en vecka lätt så det låter som din drar ur batteriet fort.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Jag har bara haft bilen i tre veckor och laddat två gånger. Vet inte hur laddat batteriet var vid leverans. Bilen hade stått en stund hos handlaren. Jag började med att köra värmare flera gånger. Stöten var när jag startade den manuellt när jag tänkte åka hem men ångrade mig och startade den igen en timme senare. Det var morgonen därpå den inte ville starta.
Igår monterade jag en ctec sense på batteriet och laddade inatt för att sense ska kalibrera sig. Nu har jag bättre koll.
Nu kan jag se statistik på hur det laddar ur.
av Hypoxia
Har du kopplat ctec:en direkt på batteriet eller via laddpunkterna under motorhuven? Osäker på hur S/V90-ser ut, men gissar på att den har batteriet i bakluckan precis som XC90.
Fjonsson skrev:Jag har bara haft bilen i tre veckor och laddat två gånger. Vet inte hur laddat batteriet var vid leverans. Bilen hade stått en stund hos handlaren. Jag började med att köra värmare flera gånger. Stöten var när jag startade den manuellt när jag tänkte åka hem men ångrade mig och startade den igen en timme senare. Det var morgonen därpå den inte ville starta.
Igår monterade jag en ctec sense på batteriet och laddade inatt för att sense ska kalibrera sig. Nu har jag bättre koll.
Nu kan jag se statistik på hur det laddar ur.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Ctec sense har jag satt på huvudbatteriet i bagaget. Laddat har jag gjort på laddpunkterna i motorrummet.
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]