Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag känner mig måttligt dum i hövve för tillfället, så shine some light for me, please:

Volvo V90 -17.

Kommentar från direktkontakt med Volvo:
"SIM-kortshållaren i din bil är placerad enligt bilden nedan. Observera att du behöver lyfta på lastgolvet för att komma åt SIM-kortshållaren.

Bild"

Så här ser det ut i min bil:
Bild

Bild

- - - - - - - -

Jag är lost. Saknas det någonting?
Det har jag också fått höra, jag valde att nämna det i kontakten med Volvo. Deras svar förbryllar mig. Se nedan:

”Du kan ha ett SIM-kort i din bil för internetuppkoppling trots att bilen inte har Volvo On Call”. Har fått liknande svar från två olika representanter för kundtjänsten.

Jag har inte Volvo on Call, dock så har bilen wifi-hotspot. :-/
stevvee skrev:Du saknar sim-korts dosan. Den skall sitta till vänster om den där stora klumpen.
Ouch.

vjohnj skrev:Är det inte så att det är menat att du kopplar upp din bil med din mobil som sedan delas?
https://www.volvocars.com/uk/support/ar ... 512b72ce54
Bilen har kommunikationsinställningar så att den kan ansluta till Wifi som delas ut, men även alternativet "Wifi Hotspot" finns.

Xanthopteryx skrev:Jag har något vagt minne av att man behöver ha connected safety för att ha internetmodem.
Det har jag :)
Nu fick jag svar från en tredje kontakt på Volvo:
"Då du inte har beställt Volvo on Call från fabrik så får du en annan enhet utan SIM-kort i bilen.

Det är därför du inte har en i din bil tyvärr."

Så det är som ni säger. Jobbigt att få upp hoppet i och med dom första svaren från Volvo dock :D
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]