Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Appen TuneIn är en följetong av krångel..

Förutom att poddar verkar vara lönlöst att få till att fungera, så funkar inga av Sveriges radios kanaler...

Någon som fått poddar att funka?
Jag har tex lagt till P3 Dokumentär som favorit på min dator, men den dyker inte upp i appen i Sensus.

Inte heller poddar i Spotify fungerar, trots att man hittar dem i mobilens Spotify-app.

Någon som vet om Sveriges radios kanaler funkar i er TuneIn-app i sensus? Står bara "anslutningsfel" hos mig.. 😡
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag hade stora problem med TuneIn när jag körde med Telenors datakort som följde med bilen men efter att jag bytte till ett från halebop har det funkat fint.

Har du testat med andra kort?

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

av CaptainOats
Min app funkar perfekt, har inte testat podar men ska testa det!

Jag har TELIA kort i min
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Captainoats:
Berätta om du får till poddar.. Det hade varit fantastiskt om det gick....

Maqqann:
Jag använder inte datakortet i bilen, utan använder mobilen som hotspot, eftersom jag har fri surf där... Men det är Telenor jag har i mobilen..
Men det bör väl inte spela roll? Är det inte datauppkoppling som datauppkoppling?
Alla andra kanaler fungerar fint. Allt från radio rix till danska lokalradiostationer och norska statsradion. Det är bara Sveriges radios kanaler som inte funkar. Varken P1, P2, P3 eller någon av landets P4.
Användarvisningsbild
av Maqqann
Aha, missförstod det. För mig krånglade alla kanaler i TuneIn medan tex spotify funkade prima.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

av Fogerty
TuneIN funkar fint via Telia SIM-kortet. Massor av radiostationer tillgängliga via appen men har inte försökt hitta någon podcast. Spännande men vet inte hur skulle det gå till?
Kul om någon vill tipsa?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Har fått bekräftat från Volvo idag, att det inte går att spela podcasts i varken TuneIn eller i Spotify. De har lämnat mitt önskemål vidare till app-utvecklarna, men kan inte svara på om det är en funktion som kommer komma eller inte.

Så då kan vi sluta trixa med att få till poddar i sensus och förlita oss på att köra via blåtand och telefonen istället.. 😳

De svarade inte på om det var strul med Sveriges radios kanaler..

Någon som har en fungerande Sveriges radiokanal?
av AndS
Har "nästan" helt säker på att jag lyssnat på SR när jag jämförde ljudkvalite med den vanliga radion.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Japp. Samma här..
SR har även funkat hos mig innan.. I alla fall P1, P3 och P4..

Men tidigt i höstas kom en uppdatering och då började det strula under en vecka ungefär, för att sedan helt sluta fungera och hävda "anslutningsfel".. 😡

Man vill ju gärna att det ska funka, eftersom ljudet är ju ljusår bättre med TuneIn än med vanlig radio. Sen är det gött att kunna lyssna på svensk radio när man kör utomlands... 🎼

Snyggt! Stilren interiör även om ratten […]

230fk går snålt

Jag testade mäta lmm igår och kom till […]

Volvo har haft ett inre handtag som tillbehör[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]