- fre 30 nov 2018, 10:16
Jag har en Volvo S90, 2017 (köpte den som ny), med Sensus navigation och Volvo On Cal. Navigation fungera så som det ska men sedan ca 2-3 månader tillbaka, slutar RTTI att fungerar (får ingen information) varje gång efter ca 15 minuterav körning. Varje gång jag startar bilen får jag aktuell trafik information på båda skärmar men efter ca en kvart försvinner de färgade linjerna och kommer inte tillbaka oavsett hur långt jag kör bilen. Vid nästa start är allt OK.
Det kan inte vara fråga om signaltäckning eftersom jag pendlar dagligen (Stockholms område) och på den delen som jag tappar RTTI på vägen fram får jag den på vägen tillbaka och tvärtom.
För RTTI använder jag internetdelning från min telefon (Telenor) med Bluetooth. Har i princip obegränsad åtkomst till internet.
Jag har försökt med att ändra olika inställningar på både bilen och telefonen utan att komma någonvart.
Det hjälper inte heller varken kart- eller VoC apps uppdatering.
Är det någon som upplevt något liknande?
Det kan inte vara fråga om signaltäckning eftersom jag pendlar dagligen (Stockholms område) och på den delen som jag tappar RTTI på vägen fram får jag den på vägen tillbaka och tvärtom.
För RTTI använder jag internetdelning från min telefon (Telenor) med Bluetooth. Har i princip obegränsad åtkomst till internet.
Jag har försökt med att ändra olika inställningar på både bilen och telefonen utan att komma någonvart.
Det hjälper inte heller varken kart- eller VoC apps uppdatering.
Är det någon som upplevt något liknande?