Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Here we go again
Det går inte att ställa timer, direktstart fungerar och det är min tredje bil man inte kan lita på att det fungerar. Hur länge ska man acceptera detta. Saknar jag någon programvara bla bla? Så trött på skiten.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Just detta har inte drabbat mig, men att den hänger sig och visar (när appen öppnas) att rutor och dörrar är öppna händer ibland.
Tröttsamt att springa och kolla bilen, desto värre om man är bortrest och bilen står hundratals mil ifrån en...

Vi kan resa till månen, men att få en simpel app att lira verkar svårt.
Användarvisningsbild
av Derank
acceptera ska man väl inte egentligen men VOC har varit piss i 15år typ. Jag kör bara med direktstart av vörmare och det fungerar till 99% timer funkar till 80% så det slutade jag med förra vintern. Att rutor är öppna har det stått i alla tider och det är inget att bry sig om, det stÅr så för nästan alla som har VOC

Det är bara att gilla läget el skffa tredjepart
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tycker den oftast funkar rätt bra. Haft VOC sen 2013 och det var mer problem under första året men nu ser jag den som rätt stabil.
Och jämför man t.ex med Nissans uppkopplade app (har till en jobb-bil) är Volvos rena drömmen. Den är så sjukt seg och krånglar lite då o då.
av AndS
VOC påverkas ju också av vilken mobiloperatör man har och täckning där bilen finns som ska styras. Vid vårt fritidshus skulle t.ex. inget annat än Telia fungera och har man otur kanske platsen där man parkerar har radioskugga pga byggnader.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag har haft VOC i drygt ett år. Aldrig fått meddelande om ej stängda rutor. Start av kupévärmare har alltid fungerat. Ett par gånger har jag inte kunnat läsa min körjournal.
Jag är alltså mycket nöjd med tjänsten! Men jag undrar också varför det fungerar så dåligt för vissa. Kan det vara ett överbelastat telefonnät?
av AndS
EbbevonVolvo skrev: sön 28 okt 2018, 11:17 Men jag undrar också varför det fungerar så dåligt för vissa. Kan det vara ett överbelastat telefonnät?
Troligtvis inte, om vissa drabbas mera och man misstänker mobilnätet så är det radiotäckning som strular. Men här får man felsöka utifrån de problem man har utifrån operatör, radiotäckning, även sändningsteknik GSM, 3G, 4G där bilen står, vilken mobil man har, etc.
Sedan att bilens system skickar fel information om t.ex. fönster är systemrelaterat till bilen eller mobilappen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Håller med Joel. Nu är det rätt stabilt. Det kan vara någon eftermiddag som man inte kommer in i appen vilket har hänt 2-3 gånger i år.
I snart sju år har vi haft VOC och som sagt var det en period där den muppade sig men nu är det flera år sedan.
Vi kör Halebop i mobilerna och nu inget simkort alls i bilen. Har haft både Telenor och Tele2 i bilen och båda fungerade bra här på landet runt Lindesberg och Örebro och Nora.
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]