Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EriksBorg11
Har en V90CC som spökar hela tiden sedan jag fick den.
Efter en vecka så la Start/Stop av, och teknikerna lyckas inte åtgärda problemet. Bilen påstår att batteriet var kasst, men byte hjälpte inte. Så vi fick köra vidare utan det.

Sedan påstår den att där är uppdateringar tillgängliga, men när man går in på sidan så finns där inga.

Nu har den börjat spöka rejält. Någon strålkastarfunktion har slutat fungera enligt bilen, internet har försvunnit och OnCall och City Safety har slutat vara aktiva.

Bilen är ett halvår gammal, och ska in på Verkstad nu nästa Onsdag. Jag undrar bara om någon annan har varit med om samma problem?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Det med osynliga uppdateringar är vad jag tror, små parameter uppdateringar eller licensvilkoren uppdaterats. Man få på nyo acceptera villkoren för Spotify o Intellisafe osv då går de igång igen :-)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Hej

CitySafe o Internet tror jag är vilkorad, så klicka igång dessa få du se om licensvilkoren uppdaterats.

De andra kan du sedan prova med en reset genom att koppla loss batteriets plus pol i 5 minuter. Värt att prova då det inte förstör nåt.
av Lockis
EriksBorg11 skrev: lör 27 okt 2018, 19:36 Uppdatering:
Det som inte funkar nu är:
1. Start-Stop
2. OnCall
3. CitySafety
4. Farthållare adaptive
5. Strålkastare
6. Internet
Känns ju inte riktigt som att du ska köra denna bilen.
Ser att du ska lämna den på Onsdag. Hade försökt få tag på ÅF redan på måndag för att ordna med en lånebil.
av EriksBorg11
HitTheRoadJack skrev: lör 27 okt 2018, 19:53 Hej

CitySafe o Internet tror jag är vilkorad, så klicka igång dessa få du se om licensvilkoren uppdaterats.

De andra kan du sedan prova med en reset genom att koppla loss batteriets plus pol i 5 minuter. Värt att prova då det inte förstör nåt.
Går inte att klicka igång. Allt är gråat och ej tillgängligt
av EriksBorg11
Lockis skrev: lör 27 okt 2018, 19:59
EriksBorg11 skrev: lör 27 okt 2018, 19:36 Uppdatering:
Det som inte funkar nu är:
1. Start-Stop
2. OnCall
3. CitySafety
4. Farthållare adaptive
5. Strålkastare
6. Internet
Känns ju inte riktigt som att du ska köra denna bilen.
Ser att du ska lämna den på Onsdag. Hade försökt få tag på ÅF redan på måndag för att ordna med en lånebil.
Ville ha lånebil. Men då skulle bilen bärgas för att det skulle ingå tydligen. Får lta firman stå för hyrbil
av Foo
När det gäller internet. Det är inte så att ditt kort gått ut. Mitt slutade funka efter 6 månader även fast allt såg riktigt ut. Tittade på det med skickade då och då visade det sig att det gällde i6 månader.
av Lockis
EriksBorg11 skrev: lör 27 okt 2018, 20:39
Ville ha lånebil. Men då skulle bilen bärgas för att det skulle ingå tydligen. Får lta firman stå för hyrbil
Ingår inte lånebil om bilen repas på nybils garanti? Visserligen tror jag bara du får 2 dagar kanske?
Användarvisningsbild
av paso
I dag började min V90CC helt plötsligt spöka med exakt samma fel som nämns tidigare i tråden.
jag fick beskedet att lämna in bilen direkt imorgon då jag känner mig tveksam till att åka med en bil i tjänsten med flera felmeddelanden så Bilia eller Volvo får ordna garantibil.

Vad är det för problem som orsakade detta?
Bild
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]