Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Hej

Står inför beställning av en V90 CC D4 AWD Momentum advanced SE.

Vad tycker ni som kör S90/V90 om standard strålkastare? Vad är det för teknik för helljuset, LED eller något annat?

(Jag vill egentligen ha teknikpaketet också med dynamiska LED men blir nog tvungen att snåla in på det. )
Användarvisningsbild
av fjohan82
V9097 skrev: ons 17 okt 2018, 22:34 Hej

Står inför beställning av en V90 CC D4 AWD Momentum advanced SE.

Vad tycker ni som kör S90/V90 om standard strålkastare? Vad är det för teknik för helljuset, LED eller något annat?

(Jag vill egentligen ha teknikpaketet också med dynamiska LED men blir nog tvungen att snåla in på det. )
Allt är LED på båda, halogenlysen går inte att beställa i Sverige längre.
Auto på/av-bländning ska väl vara standard på den utrustningsnivån.
Ett alternativ är att lägga till dynamiska separat för 4000:-.

Denna har halogen: https://dsjkerm4z0vii.cloudfront.net/si ... E279_1.jpg
Användarvisningsbild
av V9097
Tack för svar.

Ja det är möjligt att jag lägger till dynamiska LED separat. Ska gå igenom offerten ett varv till med säljaren. Har redan lagt till backkamera separat så ska jag ha dynamiska LED också kannjah lika gärna ta hela teknikpaketet
av Hooloowoo
De dynamiska LED-ljusen är absolut att rekommendera. Skulle personligen aldrig snåla på ljuset på en ny bil. Då hade jag hellre valt bort något annat. :party:
av V70_2005
Är det bättre ljus i dynamisk led jämfört med vanlig led eller är det just det att den dynamiska kan styra alla led individuellt?

Har själv dynamisk led och det är jättebra ljus. Den dynamiska funktionen funkar grymt på vissa vägar, gärna mindre kurviga vägar typ från fjällen mitt i natten där man slår på ljuset och bilen sköter resten genom att enbart släcka sektorer där man har mötande eller bilar framför. Man ser hur den jobbar och man har koll på periferin på båda sidor om vägen m.a.p. vilt etc. trots mötande bilar.

På större raka vägar är den lite seg och mötande bilarna hinner bli störda innan bilen reagerar ofta. Detta ger att man måste verkligen känna sin bil innan denna funktion är helt spot-on.
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag snålade och valde bort de dynamiska, hade jag fått välja igen hade jag inte gjort det. Ljuset räcker absolut till på rak väg och klarar mig nog utan funktionen att den släcker delar men saknar att den vinklar sig i kurvor.

Tapatalking with Samsung S8

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]