av fredriksv70 - lör 25 aug 2018, 17:31
- lör 25 aug 2018, 17:31
Hej,
Ska byta upp mig från en v70 och har fastnat för v90cc och xc90.
Fantastiskt fina bilar! Helt såld efter provkörning.
Hybriderna är tyvärr utom räckhåll så nu är frågan diesel eller bensin. Sorry!
Jag kör ca 2500 mil om året. Grovt räknat kanske det skiljer ca 10000kr om året i förbrukning?
Det skulle man kunna leva med om man går på t6. Skatten vet jag inte om den skiljer.
Jag kör dock båtsläp 1400kg ca 200-300 mil om året vilket då kanske kan vara en fördel med dieseln.
Är lite bekymrad över värdeminskningen på en diesel och kanske är det overkill att välja bil efter ett behov på 200-300mil.
Vad tror ni om värdeminskning på t6 vs d4? Och vilken bil hade ni valt?
Gissningsvis behåller jag bilen i 3-4 år sen kanske det är el eller något annat som gäller.
Ytterligare ett alternativ är att avvakta något år till och köpa en hybrid när dom kommer ner i pris.
Men hur kul är det att vänta....
Tacksam för input, jag har kört fast här :)
Det gäller ett privatköp.
Ska byta upp mig från en v70 och har fastnat för v90cc och xc90.
Fantastiskt fina bilar! Helt såld efter provkörning.
Hybriderna är tyvärr utom räckhåll så nu är frågan diesel eller bensin. Sorry!
Jag kör ca 2500 mil om året. Grovt räknat kanske det skiljer ca 10000kr om året i förbrukning?
Det skulle man kunna leva med om man går på t6. Skatten vet jag inte om den skiljer.
Jag kör dock båtsläp 1400kg ca 200-300 mil om året vilket då kanske kan vara en fördel med dieseln.
Är lite bekymrad över värdeminskningen på en diesel och kanske är det overkill att välja bil efter ett behov på 200-300mil.
Vad tror ni om värdeminskning på t6 vs d4? Och vilken bil hade ni valt?
Gissningsvis behåller jag bilen i 3-4 år sen kanske det är el eller något annat som gäller.
Ytterligare ett alternativ är att avvakta något år till och köpa en hybrid när dom kommer ner i pris.
Men hur kul är det att vänta....
Tacksam för input, jag har kört fast här :)
Det gäller ett privatköp.