Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Makaronen85
Hej.
Har en liten fråga ang förardisplay ( har ingen möjlighet att åka till min säljare denna vecka) om nån här vet om?

Har beställt en v90 T4 momentum SE under kampanjperiod i maj.

Då ska man få digital förardisplay 12,3" och när jag byggde min v90 på mobil appen visar den den fina färgskärmen.
https://www.google.se/search?client=ms- ... P0bLuVDZiM:

Men nu när jag kollar på 'min volvo' och bläddrar bland bilderna så visar dom den riktigt fula (enligt min mening) digitala displayen
https://www.google.se/search?client=ms- ... r600OK4IMM:

Kan de va så att den 'fulare' displayen tillhör grundpaketet på momentum? Beställde SE (special edition) och då ska de vara 12,3" display.
Mao att dom på bilderna visar enbart grumdutförandet på momentum?

Eller finns den 12,3" skärmen också så ful o tråkig ? Som den lilla 8" ?

Bygger man en v90 nu så står det förardisplay färgskärm 12,3" och plockar man bort den återgår den till den fulare displayen.
När ja byggde min v90 stod det bara 12,3" förardisplay och inger om färgskärm. Isåfall känner man sej ganska lurad när dom visade den fina skärmen när ja byggde den.

Hoppas inte frågan blev för rörig
Mvh markus.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Hur står det specat på köpekontraktet?
Där borde 12,3" stå med...
av Makaronen85
fkullberg skrev: mån 02 jul 2018, 19:09 Finns bara 12,3 och den lite fulare 8 :-)
Okej tack för svaret! Då va det lite som ja misstänkte att momentums grundutförande visades på bilderna.

Då kan jag pusta ut lite, inget illa menat mot dom som har 8". Men fick hjärtat i halsgropen där ett tag när ja såg bilderna på min volvo.
av Makaronen85
fjohan82 skrev: mån 02 jul 2018, 19:19 Hur står det specat på köpekontraktet?
Ja det gör det ju, det va lite jag som trodde det fanns en 'fulare' version av den större 12,3" displayen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Makaronen85 skrev: mån 02 jul 2018, 19:23
fjohan82 skrev: mån 02 jul 2018, 19:19 Hur står det specat på köpekontraktet?
Ja det gör det ju, det va lite jag som trodde det fanns en 'fulare' version av den större 12,3" displayen.
Ok..!
Bra att veta är att 8" har tempmätare, men ingen varvräknare. Tvärt om för 12,3"... :-)
av Xanthopteryx
Ja den där sistnämnda är fånig - jag vill också ha termometer! Finns ju garanterat plats att ha den på, och så kan den ju försvinna om man nu har karta eller sådant...
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag har 8-tummaren på min manuella bil, kul att det inte finns någon varvtalsmätare till det.

Tapatalking with Samsung S8

Användarvisningsbild
av fjohan82
Xanthopteryx skrev: tis 03 jul 2018, 18:47 Enligt manualen så har du varvtalsräknare till vänster, ovanför "Kvar till tom tank"

https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 2018-17w46
"Beror på valt körläge."

Antar att man behöver något tillbehör för att få fram det, dvs man behöver speca en 90-bil på ett speciellt sätt för att se "allt" (varvtal, temp etc).
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]