Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då jag kör Android och sambon kör Iphone så hamnar vi ibland i situationer i bilen då vi får turas om att ladda telefonerna. Inte ofta, men det händer.

Bilen levererades med en singelport USB, eftersom vi inte valde till Carplay (som väl ger dubbelport från fabrik?). För visst får man inte dubbelport om man eftermonterar Carplay? Har snubblat över dubbelportar några enstaka gånger på skroten så funderar på om det bara är att byta rakt av. Jag vill helt enkelt bara åt strömförsörjningen.

OBS: Nej, jag är inte intresserad av en 12V-plugg med USB-port.

Trevlig måndag!
Det är bara att montera rakt av. Fick det gjort på min då jag inte fick nån aux ingång som bilen var beställd med, då fick jag dubbel USB istället. Vara bara en kåpa att peta bort sen sitter usb huven med en kontakt

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Nystrom7 skrev:Det är bara att montera rakt av. Fick det gjort på min då jag inte fick nån aux ingång som bilen var beställd med, då fick jag dubbel USB istället. Vara bara en kåpa att peta bort sen sitter usb huven med en kontakt

Förresten, AUX-porten sitter tillsammans med USB-porten va? Hittade en hub nu men den verkar ha uttag för AUX-en, som jag kan skippa. Skulle nästan kunna peta in den också bara för sakens skull egentligen men känns onödigt.
Aux går inte att eftermontera iaf enligt Volvo. Det bröt någonstans i modellår 18 för jag har ingen aux men jag vet en som fick sin tidigare som har.

Får du tag i en kåpa som har aux så passar den men aux porten blir ju obrukbar.

Nystrom7 skrev:Aux går inte att eftermontera iaf enligt Volvo. Det bröt någonstans i modellår 18 för jag har ingen aux men jag vet en som fick sin tidigare som har.

Får du tag i en kåpa som har aux så passar den men aux porten blir ju obrukbar.

Ah okej, då är jag med! Ja, auxen känns onödig, personligen har jag noll användning för den. Så det var mer att "man kanske skulle passa på om man ändå ska rota där". Då försöker jag sourca en kåpa som bara har USB-portarna.
Stort tack!
Finns ju annars sladdar med en USB i ena ändan och två uttag i andra, sedan en adapter till lightning :)
Hörrni, jag vill ju ha en anledning till att få pilla med bilen! :-D

Givaren sitter under/bakom remskivan till hjä[…]

Förfrågan urklipp ur VIDA

Hej, jag söker skisser där man ser delar[…]

20250816_143203.jpg Hittade 4st Njord fälga[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]