Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AntonWi
Hej,

Jag hämtade ut min V90 R-Design häromdan. I den fick jag med ett Telenor-kort med surf i, dessvärre så stod det när jag skulle aktivera bilmodemet att bilen inte kunde hitta sim-kortet. Jag beställde ett nytt surfkort som är kopplat till mitt nuvarande abonnemang, samma problem där.. Jag kan koppla upp den via mitt nät via mobiltelefonen, men blir lite bökigt att göra det varje gång.

Har detta hänt er och hur kan man gå tillväga? :)
av Pellemobil
Har du satt sim-kortet åt rätt håll, och kolla även att ”pinnen” du sätter sim-kortet i sitter rätt i hållaren/modemet. Både i”rätt fack och åt rätt håll.
Riktigt dum placering av modemet, svårt att se hur den ska kopplas in, men du borde känna när den sitter rätt.
Annars får du ta kontakt med din säljare/mekaniker.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Xanthopteryx
Stämmer bra det - sätt den så du inte ser den så borde det fungera (om du satt simkortet rätt i hållaren vill säga, men det har jag för mig var tydligare)
av Xanthopteryx
Man får tänka: Pilen skall linjeras med märket eller whatever det är på lådan.
Man ser inte det där gefla märket så därför skall man inte se pilen.

Du är långt ifrån ensam om att fumla till detta. Men tack vare att jag själv gjort denna tavla så har jag kunnat hjälpa andra med samma problem =)
av Xanthopteryx
Tips: När det där har gått ut, om du som jag inte gör av med massa data utan bara vill ha den för basfunktioner som kanske väder, connected safety och så (jag spotifyar inte och jag kan uppdatera kartor på pinne om det skulle vara så), så har Halebop prisvärda lösningar. Vi gjorde av med drygt 1 GB på sex månader (uppdaterade kartan tre gånger typ och lite sådant där). På Halebop kan du få 1 GB för 60 spänn, och det är för ett halvår. 5 GB kostar 200 och räcker också ett halvår. Så vi lär nog utan problem klara oss på 120 kronor per år (kanske till och med mindre då 0,5 GB kostar 40 och räcker också ett halvår).
av Pellemobil
Mitt tips på bra abonnemang i bilen är Telia kontantkort laddat med ”Spotify & surf”
Då får du 2gb data/mån, och Spotify i 1 år för 1299kr

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AntonWi
Ska kika på alternativen, tack! :)

En annan sak; bilen är som sagt nyligen hämtad och helt uppdaterad. Dock så står det ”mjukvaruuppdatering” finns tillgänglig när man startar bilen ibland och när den kopplas upp med nätet. Betyder det att det finns uppdateringar till kartorna då? Antar att inte betyder att hela systemet bör uppdateras.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]