Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nystrom7
Nystrom7 skrev:Hej

Är det någon som vet hur man demonterar gallret till centerhögtalare i instrumentbrädan? Den ser ut att vara "klickad" på plats.
Löst! Den är iklickad om någon undrar. Började försiktigt med baksidan på en stålpincett pga platsbrist och sen bröt jag försiktigt med ett plastverktyg.

Några halvtaskiga bilder på färdiga resultatet.BildBildBild

Skickat från min Pixel via Tapatalk

av Nystrom7
FilipDjurberg skrev:Jag ser inte vad det är du har tagit bort?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Original centerhögtalargaller och ersatt det med Bowers&wilkins galler. Att det inte syns tar jag som en komplimang BildBild

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag trodde först att du hade bytt galler på den lilla diskanthögtalaren bara.. :)

Men du har alltså bytt hela det stora gallret som sitter i instrumentbrädan?

Har du kopplat in den lilla B&W-diskanten också, eller var det mer den estetiska designen som var målet?
Ja, nu får du allt förtälja hela historien. :)
av Nystrom7
grillchips skrev:Ja, nu får du allt förtälja hela historien. :)
Jag kom över hela stora gallret på skroten till rätt pris så det var mest ett test och i nuläget kör jag med originaldiskanten. Dock verkar det ju inte vara nåt problem att montera B&W högtalaren under.

I dagsläget så är det som sagt en estetisk grej som jag gav 258 kr för. Ska jag vara ärlig så är jag nöjd med orignalljudet med subwoofer.

Intressant, tack! Det sitter alltså en diskant under gallret på brädan? Har inte reflekterat så mycket kring det, trodde att det kanske var ett dummy-galler som inte hade något under.
Kör också originalljud (dock utan sub) men är nöjd, däremot är det ju svårt att hålla fingrarna i styr. :D
av Nystrom7
Jadå det sitter en diskant skruvad i stora gallret, ser ut att vara samma diameter som B&W diskanten.

Svårt att hålla fingrarna i styr ja, själv slutade jag greja med bilar för 12 år sen men nu sitter man här med en bruksbil med 21" hjul på :-D
Användarvisningsbild
av ragge1
Nystrom7 skrev: tor 12 apr 2018, 19:46
FilipDjurberg skrev:Jag ser inte vad det är du har tagit bort?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Original centerhögtalargaller och ersatt det med Bowers&wilkins galler. Att det inte syns tar jag som en komplimang BildBild

nice , har du före och efter bilder ( första bild )

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]