Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag fick utbytt den högra runningboarden efter 3 månader ( augusti 2017)eftersom fukt trängt in och delvis släkt ledbelysningen.
Nu är det fukt igen och även denna gång den högra som är utbytt en gång, ska kontakta ÅF och få den utbytt på garanti.
Frågan är om det är någon mer som har belysta runningboard och har som jag problem att fukt tränger in i ledbelysningen ?
av V70_2005
Vet inte hur många som har dessa, men då du har återkommande problem verkar dom inte vara helt stabila (elektrisk sett).

Jag önskar dock brutalt mycket att jag hade haft RB varje gång jag lastar takboxen. Men den kostnaden är för stor att ta nu i efterhand (hade känts bättre att göra direkt vid köp). Så om du ska byta dina med trasiga ledbelysningar kan jag köpa dom gamla, tror jag kan leva utan belysning men inte utan det extra steget :)
av SweRonin
V70_2005 det är nog bättre att eftermontera :)

Kostar ca 20 tusen när man beställer om jag minns rätt.
Eftermontera hos Bilia ca 15 tusen :)

Annars kan man beställa själv på diverse hemsidor för 3 4 tusen å be verkstad montera dom
av V70_2005
SweRonin skrev:V70_2005 det är nog bättre att eftermontera :)

Kostar ca 20 tusen när man beställer om jag minns rätt.
Eftermontera hos Bilia ca 15 tusen :)

Annars kan man beställa själv på diverse hemsidor för 3 4 tusen å be verkstad montera dom
3-4000:-? Det låter ju sjukt prisvärt, borde gå att montera själv.
Användarvisningsbild
av Roder
Jag har fått mina runningboards bytta 2gger pga att Plastremsan utanför Leden har spruckit/fått in fukt vilket medförde felaktig ljusbild.

Spå Volvo verkar ha lite kvalitetsproblem med dessa.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]