Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fkullberg
Som rubrik lyder, någon här som har detta?

Hur mörkt blir det? Och om någon har lite bilder på sina med detta utförande :D
av Vardelos
Jag tycker personligen att dom inte blir tillräckligt mörka från fabrik, så jag efterhandstonar med mörkaste (5%).
Dock så får man ränder runtom pga teflonprickarna, så kanske är det snyggare att ta fabrikstonat och sedan efterhandstona med typ 50% eller nåt, detta har jag ej testat så jag vet inte hur de blir med teflonprickarna då, men dom borde ju synas mindre.

https://ibb.co/jC6M0S
Senast redigerad av 2 Vardelos, redigerad totalt 0 gång.
av fkullberg
Vardelos skrev:Jag tycker personligen att dom inte blir tillräckligt mörka från fabrik, så jag efterhandstonar med mörkaste (5%).
Dock så får man ränder runtom pga teflonprickarna, så kanske är det snyggare att ta fabrikstonat och sedan efterhandstona med typ 50% eller nåt, detta har jag ej testat så jag vet inte hur de blir med teflonprickarna då, men dom borde ju synas mindre.

Snygg CC :-)-) är den bilden bara med det fabrikstonade?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har inte toningen på vår bil men demobilen vi provkörde hade fabrikstonat och jag tyckte det var ganska lagom.
Till saken hör också att sambon avskyr tonade rutor, hon förstår det praktiska men hon tycker inte det ser snyggt ut samt att hon tycker det blir svårt att se ut. Jag vet inte vad hon har för referenser sedan tidigare men just demokärran tyckte hon att det funkade mycket bättre på. Hon såg ut tillräckligt bra och utifrån fick man ställa sig väldigt nära rutan för att överhuvudtaget se in.

Vi kommer tona i efterhand och siktar nog på att försöka ligga nånstans där fabrikstoningen är, vad det nu ligger i för toningsgrad.
av fkullberg
grillchips skrev:Jag har inte toningen på vår bil men demobilen vi provkörde hade fabrikstonat och jag tyckte det var ganska lagom.
Till saken hör också att sambon avskyr tonade rutor, hon förstår det praktiska men hon tycker inte det ser snyggt ut samt att hon tycker det blir svårt att se ut. Jag vet inte vad hon har för referenser sedan tidigare men just demokärran tyckte hon att det funkade mycket bättre på. Hon såg ut tillräckligt bra och utifrån fick man ställa sig väldigt nära rutan för att överhuvudtaget se in.

Vi kommer tona i efterhand och siktar nog på att försöka ligga nånstans där fabrikstoningen är, vad det nu ligger i för toningsgrad.
Ja okej, det låter lovande. Enligt Volvo står det att deras mörka är 80% :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Om jag minns rätt så fick jag nästan stå mot fönstret för att se in i bagaget på fabrikstoningen. I vissa vinklar kunde jag på nära håll (1m kanske) se konturer av den bakvända barnstolen i bilen men det hängde nog också lite på hur ljuset föll.
Nu slog det mig också att demobilen vi körde hade panorama så den hade ju även lite ljusinsläpp ovanfrån, en aspekt att ta hänsyn till faktiskt.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]