Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Vet vi ens med säkerhet att V90 kommer få den typen av paket?
En säljare på Volvo sa det för någon vecka sedan när jag var och provkörde en V90.
Nu har det systemet som jag ska beställa tjänstebil genom också fått in dessa två olika, men jag har aldrig haft en Volvo tidigare så jag vet inte vad de olika utrustningsnivåerna innebär.

Det är väl bara och sitta och jämföra :)
Se på fan. Ja, det finns inte på vanliga byggsajten ännu iaf. Men det måste ju stå specat, som det gör för V60.
Blackbird1100xx skrev:
grillchips skrev:Vet vi ens med säkerhet att V90 kommer få den typen av paket?
En säljare på Volvo sa det för någon vecka sedan när jag var och provkörde en V90.
Nu har det systemet som jag ska beställa tjänstebil genom också fått in dessa två olika, men jag har aldrig haft en Volvo tidigare så jag vet inte vad de olika utrustningsnivåerna innebär.

Det är väl bara och sitta och jämföra :)
Det är nog lättast så, ska man ta ett exempel så som från nya v60 , så skiljer det väldigt mycket från en momentum edition vs momentum advance ed.
När vi skulle beställa och velade med paket så testade jag paket, noterade pris, och sedan testade utan paket men med de delar i paketen vi Faktiskt Ville Ha. Och pris på det.
Som exempel Lunchpaketet, cirkus 12.000.
Vi ville ha akuatikrutor 6.000 och fyrzons klimat 6.000.
Okej då, vi får med solgardin och 230v för samma pris.
Paket...
Sedan var det åt andra hållet på inscription. Där blev det utan paket då det blev dyrare än lösa ting.
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
Jo, jag sitter och testar för fullt men det är inte säkert att "Fleetbolaget" har full koll heller.
Så har det varit tidigare, så det är nog bäst att ringa dom och se om det finns någon personlig kontakt på Volvo genom dom.

Det verkar som att även D3 får 8-växlad automat (om detta stämmer vill säga)

Navigationssystem med 3D och röst och panelkontroll internet, färg och 9,0, vad kan det vara?
Får man navigation med som standard?

Men annars verkade det vara rätt så lika med paketen för V60 som man kan se på Bygg din Volvo

Som sagt, det blir nog till att ringa innan man lägger en beställning
Hej Blackbird1100xx, var mycket noggran, så du får det du önskar. Det är mycket som är standard men inte alltid det man önskar.... Jag har inte koll på de nya varianterna av momentum.
Xanthopteryx skrev:När vi skulle beställa och velade med paket så testade jag paket, noterade pris, och sedan testade utan paket men med de delar i paketen vi Faktiskt Ville Ha. Ochre a pris på det.
Som exempel Lunchpaketet, cirkus 12.000.
Vi ville ha akuatikrutor 6.000 ochre fyrzons klimat 6.000.
Okej då, vi får med solgardin och 230v för samma pris.
Paket...
Sedan var det åt andra hållet på inscription. Där blev det utan paket då det blev dyrare än lösa ting.
(Jag hoppas du mådde bra igårkväll, för sådär illa brukar du inte skriva) ;)

För oss var det samma sak med paketen när vi beställde vår V90. Vi testade många gånger med lösa delar och sedan med de paketlösningar som fanns osv. Det är lite tidskrävande men det slutade med att vi fick vad vi ville ha som minst, fick "loss" lite mer pengar (pga kasta om paket och lösa delar) och kunde lägga det på "nice to have"-listan. Bland annat så fick vi plötsligt in panoramataket i budgeten, långt ifrån nödvändigt men låg högt på nice to have och då var det ju en no-brainer att lägga till. :)
Xanthopteryx skrev:Sedan var det åt andra hållet på inscription. Där blev det utan paket då det blev dyrare än lösa ting.
Vore ju dock konstigt annars, eftersom Inscription innebär mer än bara tillval. Du får en annorlunda exteriör och lite mer "lyx" (mittkonsol, etc.) interiört.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]