Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Jag har ett flertal gånger när jag pratar i telefonen fått en plingande signal från bilen, den kommer var ca var 20.e sek och är riktigt irriterande. Jag är ganska säker på att jag vid dessa tillfällen haft en destination vald i navigationen men upplever inte att jag avvikit från rutten.
Vad är det bilen vill? Och hur får jag tyst på ljudet?
av phantomblot
Jeg "tror" det kommer et pling når navigasjon har lyst til å si noe. Trenger ikke være at du avviker fra ruten, men "hold høyre fel", "rett fram i neste rundkjøring" blir til "pling" isteden.
av V70_2005
phantomblot skrev:Jeg "tror" det kommer et pling når navigasjon har lyst til å si noe. Trenger ikke være at du avviker fra ruten, men "hold høyre fel", "rett fram i neste rundkjøring" blir til "pling" isteden.
Så har jag också tolkat det. Var lite störd innan jag förstod.
av Petzzon
V70_2005 skrev:
phantomblot skrev:Jeg "tror" det kommer et pling når navigasjon har lyst til å si noe. Trenger ikke være at du avviker fra ruten, men "hold høyre fel", "rett fram i neste rundkjøring" blir til "pling" isteden.
Så har jag också tolkat det. Var lite störd innan jag förstod.
Så kan det nog vara :)
Användarvisningsbild
av fmcarv
Ja det stämmer

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]