Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B235R
Hej!

Idag var det så svinkallt så efter en stunds uppvärmning med parkeringsvärmaren så startade jag bilen via fjärrstarten i VOC. Då löste larmet ut!
Fler som upplevt detta?

M.v.h
Lasse
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag måste aktivera reducerad larmnivå hela tiden pga kupévärmaren. Önskar det fanns en inställning att aktivera det permanent.

Tapatalking with Samsung S8
av Xanthopteryx
Maqqann skrev:Jag måste aktivera reducerad larmnivå hela tiden pga kupévärmaren. Önskar det fanns en inställning att aktivera det permanent.

Prova rikta om munstyckena?
Jag har aldrig haft falsklarm (eller riktigt larm för den delen). Kör parkeringsvärmare varje gång jag skall åka.
Användarvisningsbild
av fmcarv
Xanthopteryx skrev:
Maqqann skrev:Jag måste aktivera reducerad larmnivå hela tiden pga kupévärmaren. Önskar det fanns en inställning att aktivera det permanent.

Jag har aldrig haft falsklarm (eller riktigt larm för den delen). Kör parkeringsvärmare varje gång jag skall åka.
Det stämmer. Rikta munstyckena nedåt och då slipper du falsklarmet.
Användarvisningsbild
av Maqqann
fmcarv skrev:
Xanthopteryx skrev:

Det stämmer. Rikta munstyckena nedåt och då slipper du falsklarmet.
Tror tyvärr inte det hjälper. Bild

av Xanthopteryx
Maqqann skrev:Tror tyvärr inte det hjälper. Bild

Prova luta den. Min kupéfläkt jag hade förut (i min Mazda som hade elvärme) var riktad snett uppåt så luftströmmen svepte över sätet och in i mitten av bilen. Det kanske funkar? Eller svepa längs med sidan straxt över sätet? Eller under sätet? E.t.c. Laborera lite med vinkeln.
Användarvisningsbild
av Maqqann
Xanthopteryx skrev:
Maqqann skrev:Tror tyvärr inte det hjälper. Bild

Prova luta den. Min kupéfläkt jag hade förut (i min Mazda som hade elvärme) var riktad snett uppåt så luftströmmen svepte över sätet och in i mitten av bilen. Det kanske funkar? Eller svepa längs med sidan straxt över sätet? Eller under sätet? E.t.c. Laborera lite med vinkeln.
Har övervägt att montera den på sidan av mittkonsolen istället men inte hittat något bra instruktion.

Hade den på golvet innan riktad under stolen men blev så ineffektiv mot is på rutan.

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]