Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Jag kör en del i Norge så jag valde till DAB radio då de håller på och släcker ner FM-bandet där. Men har vi någon täckning i Sverige alls på DAB radio? För jag antar det inte går att jämföra detta med tex appen TuneIn? Någon som har koll på hur det funkar?
av V70_2005
Funkar väldigt bra runt Sthlm och Göteborg. Kör du där är det väldigt bra, jag upplever mycket bättre ljud t.ex. (vet inte om det är så men det känns så).

Danmark släcker väl också snart så det är konstigt att inte DAB är standard (går inte att eftermontera enligt Volvo). Fler länder i Europa släcker väl också ner efterhand.

Tune-In är ju också ganska bra (även om det drar datatrafik) men det känns inte som samma sak när man är på semester och inte kan lyssna på det lokala, blir ju mer att man lyssnar på samma som vanligt.

Reste genom Norge i somras (i den gamla bilen utan DAB) och bestämde mig då för DAB på min nya XC90. Det var så sjukt trist att inte hitta ett endaste ljud på FM-bandet. Kändes liksom ensamt på något sätt.
av Xanthopteryx
Du kan eftermontera på V70 så självklart kommer det att gå att eftermontera på V90. Någon gång iallafall.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]