Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eimmoht
Vad kan det bero på när både gps’en och kartan i oncall tror att jag är 20mil ifrån där bilen fysiskt befinner sig?
Gäller en V90 MY17

Tilläggas bör att det hjälper inte att tex ange ett resmål i gps’en så den skulle rätta till sig utan då leder den efter var den tror jag är (vilket är 20mil bort)
av Xanthopteryx
Starta om navigationsenheten inklusive gps. Antingen genom att göra bilen strömlös typ tio minuter eller genom att rycka säkringen.
Det har fungerat för andra åtminstone.
Fortsätter den ändå envisas så, verkstad nästa :-p
av eimmoht
Ok, får testa det senare. Ska in på service inom det snaraste, är bara så störande när saker inte fungerar.
Kan det samma felet ha att göra med att jg heller inte kan ladda ned appar? Vare sig genom sim kortet i bilen eller om jag ansluter till extern wi-fi?
av eimmoht
Tips på vilken säkring? Finns ingen som heter just för GPS när jag kollar boken på ngn av de tre ställena
av Xanthopteryx
Tänk om jag det kunde komma ihåg...

Men här hittade jag i allafall ett annat tips också:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... s#p1168767

Det luriga med att göra bilen strömlös är att man inte kan garantera att det räcker med bara startbatteriet då du har ett hjälpbatteri i motorrummet, så beroende på hur saker är kopplade kan det vara så att detta Också måste kopplas loss, vilket är lite mekigt (läs Trångt) men inte ogörligt.

Annars bara härda ut lite om det är snart till service. Då löser det sig säkert.
av eimmoht
Tack, ska testa
av Xanthopteryx
petherf skrev:Hade samma fel med gps, Det räckte att skruva bort plus poolen med 9ans hylsnyckel så fungerar det sedan.
Perfekt, någon som testat att det kanske inte behövs rotas med stödbatteriet!
av eimmoht
Det fungerade att dra ur stora kontaktstycket ur boxen under golvet i bagaget.
av troubleshooter
Hade samma problem, kontaktade verkstad, kundmottagare sa att det inte fanns
några snabbfixar, omladdning av mjukvara var det som gällde, orkade inte diskutera
det just då, två dagar senare funkade allt igen utan åtgärd från min sida, mycket
konstigt......

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]