Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Cameljointen skrev:Hallå! Vad är bäst för CC90?
Jag lägger den bara i mitten mellan sätena. Uppkopplad via sladd och blåkrafs till bilen. DÅ behöver man ingen hållare - det man behöver sköts ju via skärmen eller röststyrningen då. :-p
av GoranP
Detta är väldigt personligt hur man vill ha det.
I mitt fall använder jag Brodits grejer, både Proclip för att få ett fäste vid ventilationsgallret och på det en aktiv hållare. I mitt fall är kabeln från hållaren försedd med usbanslutning vilken jag har till en av USB-utgångarna i bilen. Så, jag kan nyttja Android Auto om jag vill..

Jag har överblick på telefon, så som den sitter kan den tom användas för att fota/filma trafiken om så skulle vara.
Men, som sagt, detta upplägg passar mig..
av Jensi
GoranP skrev:Detta är väldigt personligt hur man vill ha det.
I mitt fall använder jag Brodits grejer, både Proclip för att få ett fäste vid ventilationsgallret och på det en aktiv hållare. I mitt fall är kabeln från hållaren försedd med usbanslutning vilken jag har till en av USB-utgångarna i bilen. Så, jag kan nyttja Android Auto om jag vill..

Jag har överblick på telefon, så som den sitter kan den tom användas för att fota/filma trafiken om så skulle vara.
Men, som sagt, detta upplägg passar mig..
Vill du ta ett foto så man ser var hållaren är placerad o kanske hur den sitter fast?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av GoranP
I mitt fall använder jag modellen monterad till vänster om centerskärmen, den passar mig bäst,
https://brodit.se/product.html?id=85524 ... &year=2018. Jag har använt Brodit's hållare i mina senaste 3 bilar, (olika märken och modeller), naturligtvis har jag fått skaffa ny hållare till resp bil. Även i min sambo's bil(ar) använder vi deras hållare. Dessa hållare är enkla att montera, sitter stabilt och är lätta att ta bort när man byter bil sen, utan att lämna märken efter sig.

På hållaren har jag sedan Brodits aktiva hållare, i mitt fall använder jag nu följande: https://brodit.se/product.html?id=52799 ... axy+Note+8

Vi har tidigare provat några andra hållare, lite billigare sorter, men dom hade lite "egenheter" för sig.
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag kör med en magnet from ideal of Sweden i fläktgallret bredvid skärmen på förstasidan. Om jag inte har den inkopplad till Carplay/Android auto, då ligger den i luckan i mittkonsolen.

Tapatalking with Samsung S8

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]