Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DejanXC60
Funderar på att montera stänkskydd på min S90. Vad tycker ni? Är det något att ha? Ska man ha både fram o bak?
av barcusmrandt
Har det också. Väldigt nöjd med det. Enligt mig borde det vart låg på att alla bilar skulle ha det! Fattar inte varför inga bilar har det längre.
av Jonathan81
Jag har monterat det på min r design med stylepaket. Kräver viss modifiering.
Men bilen blir väldigt skitig på sidan trots stänkskydd. Kan ha med 245 breda vinterdäck att göra kanske, men det är hemskt..
av BiTu
Valde att montera enbart fram då jag personligen tycker att det förstör utseendet om man monterar dem bak.
av AndS
BiTu skrev:Valde att montera enbart fram då jag personligen tycker att det förstör utseendet om man monterar dem bak.
Men tyvärr till nackdel för de som ligger bakom dig. Personligen anser jag att de ska vara monterade som standard gärna så att det blir en anmärkning vid besiktning, helst 2:a :wink:
Användarvisningsbild
av Rillee
Men gör stänkskydden någon nytta för bilar som ligger bakom? Stänkskydden ser lite korta ut för att skydda bakomliggande bilar.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck fö[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]