Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mike68
Tänkte fråga om ngn har erfarenhet av detta?

Jag ska ha en tjänstebil och måste då sälja min privatköpta Volvo, det är ju knappast optimalt efter ett år så jag undrar om det är ngn här som varit i liknande situation och hur ni löste det i så fall?

De som är tilltänkta att leverera tjänstebil är naturligtvis tillfrågade men frågan är om det kan löna sig att försöka på något annat sätt?
av Lövet
Glöm privatsälj i den prisklassen. Jag skulle lämnat den till KVD.
av dfa
Testa! Vad har du att förlora på att försöka?
Plocka in en "offert" från kvd och fråga din handlare vad dom vill de så har du ju något att på gå.
Finns ett stort sug efter beg. V90 nu.
Hade ute min V90 i oktober och det var inga problem med det.
Användarvisningsbild
av Derank
Byt in den där du köper tjänstebilen, det har mina kollegor gjort mer än en gång, bytt in de privatköpta och plockat ut tjänstebil. Och visst går det att sälja bilar i den prisklassen privat ochså, gåller bara att ha lite tur, du har ju inte samma potetiella köpare som om det vore en bil i 100k klassen.

Men visst går det, det är väl bara slänga ut en annons. Kollegan sålde sin Q5a för 360k på blocket, försvann på en vecka, nu har han försökt att sälja en A3a 2015 som gått 3000mil i 2månader, billigast på blocket, lönt i helvete, inte ens ett skambud, så allt är möjligt
av Mike68
Men kvd köper väl inte bilar så det är ju förenat med stor osäkerhet.
Budet jag fått är att tappa 64000:- och vinterdäck på 12 månader och 1500 mil sisådär.
Användarvisningsbild
av Derank
KVD säljer din bil, de köper den inte. Och ett tapp på 64k skulle jag tagit direkt, men det är jag det
av Mike68
Japp 64000 är acceptabelt så det lutar åt det.
KVD är för osäkert så det är uteslutet i vart fall.
av oldtimersmc
Smällde min v70, vad har du...
av Lövet
Mike68 skrev:Japp 64000 är acceptabelt så det lutar åt det.
KVD är för osäkert så det är uteslutet i vart fall.
Du får ju sätta ett reservationspris, når budet inte upp dit kan du välja att avstå eller auktionera om bilen. Enda nackdelen är att du blir av med bilen under tiden, den måste stå hos KVD.

5000kr värdeminskning första året per månad är inte onormalt dock.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.