Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av northstar
Säkert helkorkad fråga, men hur fasen aktiverar jag detta? Har läst manual och det finns 1. ingen ikon i funktionsmenyn för detta ändamål och 2. det finns inget att markera i "My Car" -> "Vindrutetorkare".

Har även försökt hålla spaken upp/ned/åt sidan/allt i 5sek, när bil står stilla med/av motor med öppen/stängd dörr.

Snöar rätt friskt och skulle vara nice att veta.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Har för mig att det är såhär: precis efter du slagit av tändningen för du vindrutetorkarspaken uppåt tills torkarna åker upp. Klart!
av Xanthopteryx
northstar skrev:Säkert helkorkad fråga, men hur fasen aktiverar jag detta? Har läst manual och det finns 1. ingen ikon i funktionsmenyn för detta ändamål och 2. det finns inget att markera i "My Car" -> "Vindrutetorkare".

Har även försökt hålla spaken upp/ned/åt sidan/allt i 5sek, när bil står stilla med/av motor med öppen/stängd dörr.

Snöar rätt friskt och skulle vara nice att veta.
Vill inte dumförklara nu men, du har kikat längre ner på menyn med alla knappar?
Det går ju att scrolla för att hitta saker som ligger utanför bilden (jag själv har till exempel flyttat undan knappar jag typ aldrig använder så jag slipper se det).
av northstar
Löst! Haha, var precis som beskrivningen här ovan. Gick att scrolla ned funktionssidan. Javisst, dumförklarad deluxe eller bara rent ologiskt volvo när det finns massa lediga platser, så tänker man kanske inte automatiskt på att man ska scrolla ner. Stort tack för tipset dock :D

Har kört tyska bilar innan V90 släpptes och aldrig haft problem liknande de jag upplever med denna V90. Senaste bekymret som krävt tre besök på verkstaden är att bilen indikerar krock när det inte finns något framför och sedan står det "P-hjälp ur funktion, service erfodras". Besök 1 försökte de uppdatera mjukvaran. Besök 2. Byttes sensorer efter de upptäckt att fukt kommit in och korrigerat (då blev det bättre). 3. Besök tre hela kabelmattan utbytt (funkar nu än så länge, tills fukt kommer in igen).
av Hypoxia
Väcker en gammal tråd.

Att slå över i serviceläge via menyn fungerar givetvis, men har någon lyckats hitta en genväg som inte involverar displayen?

På mina tidigare bilar har man alltid kunnat slå upp torkarna genom att manövrera torkarspaken direkt efter att man slår av tändningen. Markant enklare än att leta runt i menyn på displayen i mina ögon, håller tummarna för något liknande :-)
av Hagge310
Tips! Flytta ihop alla ikoner och placera de som används mest överst så får de plats på en sida, så slipper ni scrolla neråt. Torkarnas serviceläge ligger sen lätt tillgängligt på vänstra sidan om man scrollar till höger.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]